مذاکرات ترکیه با النصره برای استقبال از جیش‌الاسلام در شمال سوریه

مذاکرات ترکیه با النصره برای استقبال از جیش‌الاسلام در شمال سوریه
دوشنبه 13 فروردين 1397 - 15:39

رسانه‌های سوری از میانجیگری ترکیه برای توقف درگیری‌ها میان دو گروه "جبهه آزادی سوریه" و "جبهه النصره" در ادلب و حومه حلب با هدف استقبال از اعضای جیش‌الاسلام در شمال سوریه خبر دادند.

العالم- ترکیه 

به نقل از روزنامه الوطن سوریه، ترکیه نگران این است که درگیری‌های کنونی میان جبهه آزادی سوریه و جبهه النصره بر موضوع خروج جیش الاسلام از غوطه شرقی و رفتن آن‌ها به مناطق تحت کنترل این دو گروه در شمال سوریه تأثیر بگذارد.

منابع مخالف سوری اعلام کردند که ترکیه آماده استقبال از جیش الاسلام در پناهگاه‌هایی در شهرهای اریحا، معره النعمان و مناطق مرزی در حومه شمالی ادلب در روستاهای صلوه، وقاح، کفرلوسین و شهر الاتارب در غرب حلب است.

الوطن سوریه اعلام کرد ترکیه تصمیم دارد بعد از مستقر شدن جیش الاسلام در جرابلس از این گروه به نفع خود و در جنگ احتمالی برای اشغال منبج استفاده کند.

ارتش سوریه اخیرا کنترل تمامی شهرک‌های غوطه شرقی را در دست گرفت و اعضای جیش الاسلام نیز درحال خروج از دوما و رفتن به سمت ادلب و جرابلس هستند.

با وجود اینکه روسیه تأکید کرده که بیش از هزار فرد مسلح به همراه خانواده‌هایشان روز یکشنبه از دوما خارج شده‌اند اما عصام بویضانی، فرمانده جیش الاسلام توافق با روسیه برای خروج از دوما را تکذیب و اعلام کرد که برای ماندن در دوما با روسیه مذاکره کرده است. بیشتر اعضای جیش الاسلام از منطقه غوطه شرقی هستند.

فرمانده جیش الاسلام اعلام کرده که توافق تنها محدود به خارج کردن زخمی شدگان و غیرنظامیان است.

با این حال خبرنگار روسیا الیوم اعلام کرد که 50 اتوبوس امروز (دوشنبه) وارد دوما شده‌اند تا اعضای جیش الاسلام را از این شهر خارج کنند.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها