اعتراف نویسنده صهیونیست:مشت در برابر اسلحه پیروز شد

اعتراف نویسنده صهیونیست:مشت در برابر اسلحه پیروز شد
دوشنبه 13 فروردين 1397 - 18:07

عاموس هرئیل نویسنده و تحلیلگر رژیم صهیونیستی در امور نظامی در مقاله ای که در روزنامه هاآرتص منتشر شد در واکنش به توجه بین المللی به جنایت هایی که در غزه رخ داد، اعتراف کرد : راهپیمایی بازگشت و تظاهرات در نزدیک دیوار حائل راه بهتری برای برخورد با ارتش رژیم به جای شلیک موشک و خمپاره بود.

العالم- فلسطین اشغالی

 نویسنده و تحلیلگر رژیم صهیونیستی با اشاره به راهپیمایی 'بازگشت' که از جمعه گذشته به مناسبت روز زمین در غزه برگزار شد، گفت: برگزاری این راهپیمایی موجب شد غزه در معرض توجه جهانی قرار گیرد.
عاموس هرئیل با طرح این پرسش که روز جمعه گذشته سخت ترین روز برای غزه از زمان پایان جنگ 2014 بود ولی باید مطرح کرد که اکنون بعد از اثبات سیاست تهاجمی نظامیان ارتش رژیم اشغالگر قدس که به سمت راهپیمایان تیراندازی کردند، چه اتفاقی خواهد افتاد،افزود: جنبش حماس که مردم را به مشارکت در راهپیمایی بازگشت و تظاهرات در نزدیک دیوار حائل تشویق کرد، راه بهتری برای برخورد با ارتش رژیم به جای شلیک موشک و خمپاره و حمله از طریق تونل ها پیدا کرده است.
وی معتقد است: شلیک موشک و یا خمپاره از غزه و حمله از طریق تونل ها می توانست نوار غزه را وارد جنگ کند در حالی که حوادث روز جمعه گذشته موجب توجه جهانی به نوار غزه شد به طوری که آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل در باره وقایع و حوادث روز جمعه شد.
در راهپیمایی بازگشت به مناسبت فرا رسیدن روز زمین نظامیان صهیونیست به سوی تظاهر کنندگان فلسطینی شلیک کردند و 16 فلسطینی را به قتل رسانده و صدها تن دیگر را زخمی کردند.
به عقیده هرئیل حوادثی که نزدیک دیوار جدایی به وقوع پیوست در نهایت به نفع حماس تمام شد و اکنون آنها می توانند از این حادثه به نفع خود استفاده کنند و توجه جهانی را به آنچه در غزه اتفاق می افتد جلب کنند .
وی گفت که تظاهرات روز جمعه گذشته تعداد زیادی از نیروهای نظامی و فرماندهان عالیرتبه از رئیس ستاد ارتش گرفته تا مقامات پایین تر را به خود مشغول کرد.
این تحلیلگر نظامی گفت که احتمال دارد به مروز زمان این تظاهرات در برنامه های آموزشی ارتش این رژیم که اخیرا نیروهای خود را تقویت کرده تاثیر بگذارد. 
عاموس هرئیل افزود: انتقادهای بسیاری که در طول هفته گذشته متوجه ارتش رژیم اسرائیل شد بر شدت اقدامات انجام شده تاثیر گذاشته است.
وی افزود : نوار غزه همچنان یک بمب زمانی باقی می ماند و بحران کنونی می تواند تا چند هفته دیگر هم ادامه پیدا کرده و بر واکنش فلسطینیان در کرانه غربی و قدس تاثیر بگذارد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها