رایزنی ترامپ و پوتین در خصوص دیدار احتمالی در کاخ سفید

رایزنی ترامپ و پوتین در خصوص دیدار احتمالی در کاخ سفید
دوشنبه 13 فروردين 1397 - 20:31

در بهبوهه رویارویی دیپلماتیک غرب و روسیه که احتمال ازسرگیری جنگ سرد را امری چندان دور از ذهن نشان نمی‌دهد، آمریکایی‌ها از احتمال دیدار پوتین و ترامپ در کاخ سفید خبر دادند.

العالم _ آمریکا

 در کشاکش اخراج متقابل دیپلمات‌های روسی و غربی از غرب و مسکو، کاخ سفید از احتمال دیدار حضوری «دونالد ترامپ» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهور آمریکا و روسیه خبر داد.

آنطور که سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده «ترامپ و پوتین در گفت‌وگوی تلفنی 20 مارس (29 اسفند) در خصوص دیدار در آینده‌ای نه چندان دور در چند مکان پیشنهادی از جمله کاخ سفید مذاکره کردند.»

روابط غربی‌ها و روسیه بر سر مسمویت «سرگئی اسکرینپال» جاسوس دوجانبه سابق در شهر سالزبوری انگلیس کلید خورد؛ انگلیسی‌ها به تأکید می‌گویند که این حمله تروریستی، توسط روس‌ها صورت گرفته است.

در نتیجه این کشاکش، ابتدا انگلیس 23 دیپلمات روسی را اخراج کرد و سپس مسکو اقدام متقابل مشابه انجام داد. در ادامه 24 کشور غربی به پشتوانه انگلیس، 150 دیپلمات روس را اخراج کردند.

با توجه به این تحولات، دیدار ترامپ و پوتین می‌تواند گامی در مسیر پیشگیری از تکرار جنگ سرد باشد. «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز گفته بود که روابط مسکو و غرب در وضعیتی بدتر از دوران سرد قرار گرفته است.

 

پربیننده ترین خبرها