نظرسنجی جالب درباره "صداقت" رسانه‌های آمریکایی

نظرسنجی جالب درباره
سه شنبه 14 فروردين 1397 - 04:12

براساس نظرسنجی یک دانشگاه آمریکایی، هفتاد و هفت درصد از مردم معتقدند رسانه های این کشور اخبار "جعلی" منتشر می کنند.

العالم - آمریکا

به گزارش موسسه پولیتیکو، براساس نظرسنجی دانشگاه مونماوث در نیوجرسی آمریکا، هفتاد و هفت درصد از مردم آمریکا می گویند گزارش رسانه های خبری اصلی "اخبار جعلی" است. بنابراین، رئیس جمهور آمریکا در باور به انتشار اخبار جعلی در رسانه ها تنها نیست.

سه نفر از هر چهار نفر از بین هشتصد و سه نفر از پاسخ دهنده به نظرسنجی یا به عبارتی 77 درصد گفتند که معتقدند شبکه های تلویزیونی و روزنامه های سنتی، اخبار جعلی را منتشر می کنند.

براساس نظرسنجی دانشگاه مونماوث که در روز دوشنبه منتشر شد بی اعتمادی به سازمان های خبری به نسبت سال قبل افزایش یافته است. سال گذشته شصت و سه درصد درباره انتشار اطلاعات نادرست ابراز نگرانی کرده بودند.   

سی و یک درصد از افراد شرکت کننده در نظرسنجی گفتند این رسانه ها مرتبا اخبار جعلی منتشر می کنند و چهل و شش درصد گفتند که این اتفاق گاهی روی می دهد.

براساس یافته های مونماوث ، شصت و یک درصد از دموکرات ها معتقدند رسانه ها اطلاعات غلط را منتشر می کنند. سال گذشته چهل و سه درصد از دموکرات ها معتقد بودند رسانه ها اطلاعات نادرست را منتشر می کنند. اعتقاد به انتشار اخبار جعلی در بین جمهوریخواهان نیز افزایش یافت و از هفتاد و نه درصد به هشتاد و نه درصد رسید. در بین افراد مستقل نیز باور به انتشار اخبار جعلی افزایش یافت و از شصت وشش درصد به هشتاد و دو درصد رسید.  

 نگرانی آمریکایی ها درباره انگیزه های انتشار اطلاعات گمراه کننده نیز افزایش یافت. چهل و دو درصد از پاسخ دهندگان گفتند که معتقدند رسانه های اصلی برای دنبال کردن دستور کار سیاسی اطلاعات را منتشر می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها