رئیس سابق دولت کاتالونیا: مجرم نیستم

رئیس سابق دولت کاتالونیا: مجرم نیستم
سه شنبه 14 فروردين 1397 - 10:52

«کارلِس پوجدمون» (Carles Puigdemont) رئیس سابق دولت منطقه کاتالونیا در اسپانیا، در اولین مصاحبه اش بعد از دستگیری در آلمان گفت که مجرم نیست و تلاش هایش برای کسب استقلال این منطقه بر اساس دمکراسی و خودداری از خشونت بوده است.

العالم- اروپا

رهبر در تبعید کاتالونیا هفته گذشته بنا بر حکم اروپایی صادر شده توسط مقامات اسپانیایی در آلمان دستگیر شد، دیروز (دوشنبه) در مصاحبه با دو نفر از اعضای پارلمان آلمان، افزود، تلاش هایش برای کسب استقلال در این منطقه بر اساس دمکراسی و خودداری از خشونت بوده است.

پوجدمون گفت: ما مجرم نیستیم و دو بار در انتخابات پیروز شدیم. 

مقام های اسپانیا، پوجدمون 55 ساله را به سازمان دهی شورش در قالب همه پرسی غیر قانونی متهم کرده اند. 

رئیس سابق دولت کاتالونیا در واکنش به چنین اتهامی گفت: جرم شورش به استفاده از خشونت نیاز دارد اما با توجه به این که خشونتی وجود ندارد، پس شورشی در کار نیست. 

رئیس سابق دولت کاتالونیا به دلیل برگزاری همه پرسی این منطقه در اکتبر 2017 (مهر 96)، با حکم 30 سال حبس دستگاه قضایی اسپانیا مواجه است. دولت مادرید این همه پرسی را غیر قانونی اعلام کرده است. 

مقام های آلمانی همچنان در حال بررسی درخواست دولت اسپانیا برای استرداد پوجدمون هستند.

شماری از کاتالان ها یکشنبه (پریروز) در اعتراش به بازداشت وی در آلمان، در خیابان های بارسلون تظاهرات کردند که به درگیری پلیس و معترضان و زخمی شدن تعداد بیشماری منجر شد. 

پوجدمون از سلول خود در زندانی در شهر «نوی‌مونستر» (Neumunster) آلمان از حامیان خود خواست بدون توسل به خشونت به تلاش هایشان ادامه دهند.

کاتالونیا که از نظر تاریخی یکی از مناطق پرجمعیت و مرفه اسپانیاست، از مدتها قبل دولت مادرید را به تعیین مالیات های غیرعادلانه و بیش از حد متهم کرده است. 

این منطقه در سال 2006 (1385) خواستار استقلال بیشتر و از جمله ارجحیت زبان کاتالان ها بر زبان اسپانیایی شد، اما دادگاه های اسپانیا در سال 2010 (1389) چنین اصلاحاتی را غیر قانونی خواند.

به گزارش ایرنا، پوجدمون رئیس دولت سابق ایالت کاتالونیا در شمال شرق اسپانیا ، حدود 6 ماه پیش و پس از اعلام یک طرفه استقلال این ایالت، به اتهام شورش، فتنه و نافرمانی از قانون به دیوان عالی‌ فراخوانده شده بود اما قبل از حضور در دادگاه ، به بلژیک رفت.

پلیس آلمان اعلام کرده که وی در زمان دستگیری، در حال گذر با خودروی خود از مرز دانمارک به مقصد بلژیک بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها