وزیر دفاع: نسخه های امنیتی برای خاورمیانه باید در درون آن پیچیده شود

وزیر دفاع: نسخه های امنیتی برای خاورمیانه باید در درون آن پیچیده شود
سه شنبه 14 فروردين 1397 - 14:27

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران اعلام کرد: نسخه های امنیتی که خارج از منطقه تجویز می شوند، قابل تحقق و پذیرش نیست و باید هر نسخه ای برای امنیت منطقه در خود منطقه پیچیده شود.

العالم - ایران / سیاسی

سرتیپ امیر حاتمی امروز (سه شنبه) در بدو ورود به روسیه برای شرکت در نشست امنیتی مسکو که در سطح بین المللی برگزار می شود، افزود: نسخه هایی که خارج از منطقه تجویز می شود، به دلیل عدم شناخت ماهیت ارگان های منطقه و همین طور عدم تطبیق با منافع ملت های منطقه غیرقابل تحقق است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه عدم موفقیت نسخه خارجی برای امنیت منطقه را در سوریه دیدیم، افزود: دو ائتلاف برای مبارزه با تروریسم در منطقه شکل گرفت، یک ائتلاف مربوط به محور مقاومت است که با پشتیبانی از سوریه مبارزه واقعی با تروریست ها را در پیش گرفت و توانست گروه تروریستی داعش را شکست دهد.

وی افزود: یک طرف دیگر ائتلاف به رهبری آمریکا بود که بسیار گزینشی عمل کرد و آنجا که منافع شان ایجاب می کرد، در واقع تروریسم را مدیریت کرد.

سرتیپ حاتمی گفت: انشاالله در این نشست (نشست امنیتی مسکو) دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران به صورت مشروح تبیین خواهد شد.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: در دیدار با مقام های روسیه همکاری های دوجانبه در حوزه نظامی پیگیری خواهد شد و همکاری های منطقه ای و بین المللی دو کشور در شرایط خوبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه امروز توانستیم بر بی اعتمادی های گذشته غلبه کنیم، اظهار داشت: روابط دوجانبه از شرایط خوبی برخوردار است، امیدواریم این سفر و مذاکراتی که انجام خواهیم داد به این روند شتاب دهد.

هفتمین کنفرانس امنیتی بین المللی مسکو با محوریت مسائل بین المللی و منطقه ای فردا (چهارشنبه) در مسکو برگزار می شود.

انتظار می رود وزیران دفاع حدود 30 کشور جهان و نیز مقام های عالیرتبه کشورهای مختلف در این کنفرانس شرکت کنند.

پیشتر آلکساندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه در دیدار با وابسته های نظامی خارجی در مسکو گفته بود: دبیر شورای امنیت روسیه، وزرای دفاع، کشور، امور خارجه، سازمان اطلاعات خارجی، سازمان امنیت فدرال و گارد ملی روسیه در کنفرانس امنیتی مسکو شرکت می کنند. 

انتظار می رود استفان دی میستورا نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در کنار شمار زیادی از مقام های روس، کارشناسان و اساتید دانشگاه در هفتمین دور کنفرانس امنیت بین المللی به میزبانی روسیه، حضور یابند. 

پربیننده ترین خبرها