ریسک بزرگ استقلال روی جوانان جواب داد

ریسک بزرگ استقلال روی جوانان جواب داد
سه شنبه 14 فروردين 1397 - 19:08

پیشکسوت استقلال گفت: وقتی ارنج تیم استقلال برای دیدار با الریان را دیدم متوجه شدم شفر انتخاب هوشمندانه ای برای استفاده از بازیکنانش کرده است.

تیم استقلال پس از پیروزی 0-2 مقابل الریان قطر صعود خود به دور بعد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را مسجل کرد و در صورت صدرنشینی در گروه D این تیم به احتمال زیاد باید در دور بعد رو در روی تیم ذوب آهن اصفهان به میدان برود.

بهتاش فریبا در گفت و گو با مشرق، درباره دیدار استقلال مقابل الریان صحبت کرد.

متن حرف های او را در ادامه می خوانید:

نگرانی مان زود برطرف شد

با توجه به غیبت سه تن از بازیکنان تأثیرگذار تیم یعنی سید مجید حسینی، مامه تیام و فرشید باقری این نگرانی را داشتیم که در نبود شان چه تدبیری برای رویارویی با تیمی که خط هافبک قوی دارد صورت خواهد گرفت که با دیدن ارنج استقلال این نگرانی برطرف شد.

وینفرد شفر در خلال برگزاری دیدار استقلال- الریان بارها به قضاوت داور کره ای معترض شد

اعتماد به سهرابیان جواب داد

وینفرد شفر خیلی هوشمندانه با اعتمادی که به جوانان تیمش کرد توانست از پس این دیدار بربیاید. او به جوانانی که منصوریان آنها را به استقلال آورده بود بازی داد. حضور آرمین سهرابیان در چنین بازی مهمی در لیگ قهرمانان آسیا که تجربه آن را هم نداشت همین کار بزرگ بود. کافی بود سهرابیان در دفاع یک اشتباه کند تا زحمات کل تیم بر باد برود. جوانترها معمولا ابتدا در پستهای روبه جلو بازی داده می شوند تا فضای خط هافبک را با دوندگی شان پر کنند ولی سهرابیان به خوبی از پس کاری که به او محول شده بود برآمد.

فرشید جایگزین درست تیام

اتفاق جالب دیگر بردن فرشید اسماعیلی به نوک حمله بود. فرشید اسماعیلی و مامه تیام  بازیکنانی هستند که قابلیت نگه داشتن توپ در بالای زمین را دارا هستند. این مدل بازیکنان نمی گذارند توپ از یک سوم زمین به اینطرف بیاید. قطعا شفر هم در این بازی این موضوع را از فرشید خواسته بود و روی همین ترکیب کاری هم استقلال به گل رسید چون مالکیت توپ در زمین الریان بیشتر از اینکه در اختیار تیم قطری باشد در اختیار تیم ما بود.

سرور جپاروف با زدن گل اول استقلال در دیدار با الریان حضوری موفق در میانه زمین داشت

بازی فیزیکی هافبک ها

در خط هافبک هم استقلال کار درست را در دستور داشت. بازیکنان فیزیکی مانند ابراهیمی، جپاروف و نورافکن دائم با تاباتا و دیگر هافبک های الریان درگیر بودند و این برتری فیزیکی شان را به حریف تحمیل کردند تا در نهایت ابتکار عمل را از آنها گرفتند.

لادروپ دست استقلال را خواند!

با شروع بازی مشخص شد لادروپ با آنالیز درست از بازی استقلال برای بستن وریا غفوری بهترین نفراتش را در جناح چپ خط دفاعی اش به زمین برده است. اما با دریافت گل طبیعی بود که به قصد تلاش برای جبران گل تاحدودی از این وضعیت خارج شوند و در نیمه دوم این یارگیری از بین رفت.

الریان تلاشی برای برد نکرد!

وقتی تیمی با بخت صعود در چنین دیداری عقب می افتد برای جبران تلاش می کند ولی این حس و حال را هرگز در تیم الریان ندیدیم. طبیعی هم بود وقتی بیش از 70 درصد تیم حریف را بازیکنان غیر قطری تشکیل می دهند چرا باید خودشان را به آب و آتش بزنند تا نتیجه را جبران کنند؟ در حالی که حتم دارم اگر این وضعیت برای استقلال بوجود می آمد حتما بچه ها به در و دیوار می زدند تا لااقل بازی را مساوی کنند.

خداکند به ذوب آهن نخوریم

با روند بازی های الهلال امیدوارم در دیدار آخر هم بازی را ببریم و صدرنشین شویم ولی این احتمال که به تیم دوم گروه B یعنی ذوب آهن بخوریم هم زیاد می شود که این را دوست ندارم. چون دوست دارم تیم های ایرانی بیشتری به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان برسند. ولی در نهایت اگر هم بالا آمدند حتما دوست دارم استقلال برنده بازی باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها