شیخ اکرم الکعبی:

راهبردهای متعددی برای اخراج اشغالگران از عراق داریم

راهبردهای متعددی برای اخراج اشغالگران از عراق داریم
چهارشنبه 15 فروردين 1397 - 09:34

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء طی مصاحبه‌ای با بیان اینکه "مجاهدت این جنبش با نابودی داعش به پایان نمی‌رسد" تصریح کرد: مقاومت عراق راهبردهای متعددی برای اخراج اشغالگران در اختیار دارد.

العالم- عراق 

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء با اشاره به انتخابات پارلمانی پیش‌روی عراق، ضمن رد ارایه هرگونه لیست انتخاباتی و معرفی نامزد از سوی این جنبش اظهار داشت: ما از مشارکت فعال ملت عراق در انتخابات برای اصلاحاتِ ضروری، حفظ پیروزی‌های به‌دست آمده و تغییر شخصیت‌هایی که ویرانی و نابودی را برای کشور به ارمغان آوردند؛ پشتیبانی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» اصلاحات برای از بین بردن مفسدین در تمام رده‌ها را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: این اشخاص ضمن همکاری با ائتلاف شرور آمریکا و رژیم وهابی سعودی، و پشتیبانی از داعش؛ عراق را به نابودی کشاندند.

وی افزود: مسئولیت اوضاع نامطلوب کنونی بر عهده این کشورها و هم‌پیمانان‌شان است که داعش را به عراق وارد کردند. به همین دلیل، مشارکت ملت عراق در انتخابات ضروری است و این امر، آینده عراق را در جهت آزادی از هیمنه استکبار، استعمار و مزدوران آن تضمین می‌کند.

* نُجَباء نامزد انتخاباتی معرفی نمی‌کند

مقام عالی‌رتبه حشد شعبی (سازمان بسیج مردمی عراق)، تاکید کرد: ما پیش‌تر اعلام نمودیم که کاندیدا معرفی نخواهیم کرد، در عین حال، دوستانِ خود و همه کسانی که به نُجَباء اعتماد دارند را به انتخاب شخصیت‌های پاکی دعوت می‌کنیم که به فکر حل مشکلات ملت بوده و در مقابل استکبار سر فرود نمی‌آورند؛ چراکه عراق جز با استقلال و خروج از سلطه امنیتی، اقتصادی و نظامیِ استکبار جهانی، از مشکلات فعلی رها نمی‌شود.

*آغاز جهاد اکبر

شیخ اکرم الکعبی در پاسخ به این سؤال که "نقش‌آفرینی نُجَباء در آینده عراق چگونه خواهد بود و آیا فعالیت‌های نظامی این گروه مقاومت ادامه خواهد یافت؟" ضمن تأکید بر تداوم مجاهدت به‌عنوان بخشی از پیکره مقاومت اسلامی، گفت: نُجَباء پس از ایفای نقش مهم در تحقق پیروزی و آزادی عراق، مصمّم است که از جهاد اصغر به جهاد اکبر منتقل شود تا انقلابی فکری ـ فرهنگی در جامعه عراق ایجاد کند.

وی ادامه داد: ما با افکار و فرهنگ‌های منحرفی که به‌دنبال تخریب و نابودی میراث فرهنگی، عادات و ارزش‌های اصیل عراق هستند مقابله می‌کنیم. این میدان از میدان جنگ و مبارزه با اشغالگران و داعش کم‌ارزش‌تر نیست.

* اخراج اشغالگران با تمام راهبردهای موجود

دبیرکل نُجَباء همچنین درمورد برنامه مقاومت اسلامی نُجَباء برای بیرون راندن نیروهای آمریکایی از عراق و احتمال رویارویی با اشغالگران تصریح کرد: مقاومت راهبردهای متعددی برای اخراج اشغالگران از عراق در اختیار دارد که در صورت نیاز، در همه سطوح سیاسی ـ رسانه‌ای ـ فرهنگی و حتی نظامی اجرا خواهد شد.

شیخ اکرم الکعبی در همین راستا خاطرنشان ساخت: امیدواریم فعالان سیاسی در انتخابات پیش‌رو نقش مهمی ایفا کنند، اما تصمیم‌گیری اصلی با ملت عراق است. بنابراین همه ما باید با استفاده از کلیه امکانات رسانه‌ای و فرهنگی، در جهت روشنگری و توضیح مخاطراتِ پیش‌رو و تبیین ضرورت ایجاد تغییر در کشور، عمل کنیم.

* عدم انجام اصلاحات به منزله بازگشت داعش است

وی در پایان هشدار داد: در صورت عدم ایجاد تغییر، داعش و هزاران داعشی علی‌رغم آنکه توسط حشد شعبی و ملت عراق اخراج شده‌اند، بار دیگر باز خواهند گشت؛ لذا باید دوستان و هم‌پیمانان آمریکا را از صحنه سیاسی کشور دور کنیم تا عراق آزاد شده و دوباره روی پای خود بایستد که این امر فقط به‌دست ملت عراق محقق خواهد شد

پربیننده ترین خبرها