ترامپ و نتانیاهو درباره ایران تلفنی گفت‌وگو کردند

ترامپ و نتانیاهو درباره ایران تلفنی گفت‌وگو کردند
چهارشنبه 15 فروردين 1397 - 10:28

رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی یک گفت‌وگوی تلفنی درباره مسائل منطقه‌ای و ایران گفت‌وگو کردند.

العالم- آمریکا 

 «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه (دیروز) در یک گفت‌وگوی تلفنی در خصوص موضوعات منطقه‌ای و ایران گفت‌وگو کردند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گزارش کرد، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو و ترامپ در این گفت‌وگوی تلفنی توافق کردند که به مقابله با ایران در منطقه ادامه دهند.

در بیانیه کاخ سفید اینگونه نوشته شده بود که نخست‌وزیر اسرائیل و رئیس‌جمهور آمریکا «توافق کردند که به همکاری نزدیک برای مبارزه با نفوذ شرورانه ایران و فعالیت‌های ثبات‌زدای این کشور ادامه دهند».

پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا نیز در این خصوص گزارش کرد که این تماس تلفنی در حالی برقرار شد که اعتراضات مسالمت‌آمیز فلسطینیان در مرز غزه و فلسطین اشغالی در روزهای اخیر به شهادت 19 فلسطینی منجر شد.

هزاران نفر از فلسطینی‌های ساکن شهرهای مختلف نوار غزه و کرانه باختری در راستای تأکید بر حق بازگشت آوارگان، روز جمعه راهپیمایی بزرگی برگزار کردند که در آن 19 تن به شهادت رسیدند و صدها نفر دیگر زخمی شدند.

طبق این گزارش، تماس تلفنی نتانیاهو و ترامپ همچنین بعد از پیشنهاد رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص عقب‌نشینی هرچه سریعتر نظامیان آمریکا از سوریه صورت گرفته است.ترامپ در روزهای اخیر از عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه حمایت کرده است.

ترامپ همچنین در هفته جاری با رهبران حوزه خلیج‌فارس از جمله «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان و «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه گفت‌وگو کرد و به موضوع نزاع میان قطر و چندین کشور حوزه خلیج فارس پرداخت.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها