حاضرنشدن نمایندگان احزاب لیبرال و کمونیست در مجلس

حاضرنشدن نمایندگان احزاب لیبرال و کمونیست در مجلس
چهارشنبه 21 تير 1391 - 15:53

قاهره(العالم)- نخستين جلسه مجلس نمايندگان مصر در حالي برگزار شد که نمايندگان جريان هاي ليبرال و کمونيست مخالفت خود را با فرمان رييس جمهور از طريق حاضر نشدن در صحن پارلمان اعلام کردند.

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، نخستین جلسه مجلس نمایندگان مصر  پس از دعوت محمد مرسي رييس جمهور اين كشور با حضور اکثریت اعضا برگزار شد.

"عادل القلا" نماينده مجلس مصر روز چهارشنبه به شبكه خبري العالم گفت: نمايندگاني كه در این جلسه شركت نكردند وابسته به احزاب و جريانهاي ليبرال و كمونيست و در واقع نمايندگان طرف هايي هستند، كه به نفع ملت مصر فعاليت نمي كنند.

در این نشست، تنش ميان دادگاه قانون اساسي و مجلس بررسي شد و مجلس بر تهيه گزارشي درباره اجراي حكم دادگاه قانون اساسي تاكيد كرد.

با این حال "سعد الكتاتني" رييس پارلمان مصر بر پایبندی به احكام صادر شده از سوي دادگاه قانون اساسی این کشور تاکید کرد.      

عده ای از نمايندگان نيز گفتند: شركت نكردن برخي نمايندگان در این جلسه، زمينه را براي برخورد سياسي با شوراي نظامي به ويژه با توجه به حمله شديد و برنامه ريزي شده عليه جريان هاي اسلام گرا، هموار مي كند. 

دادگاه اداري مصر بررسي شكايت ها درباره از سرگیری فعالیت مجلس را به علت  کشمکش شديد ميان هواداران و مخالفان اين تصميم ، به تاخیر انداخته است.

 

Mal-11-07:45



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها