سفیر آمریکا در یمن: انصار الله باید بخشی از راه حل باشد

سفیر آمریکا در یمن: انصار الله باید بخشی از راه حل باشد
چهارشنبه 15 فروردين 1397 - 19:57

تنها یک روز پس از حمله نیروهای یمنی به نفتکش عربستان در دریای سرخ، سفیر آمریکا در یمن اذعان کرد، جنبش انصار الله باید جزئی از راه حل بحران یمن باشد.

العالم ـ آمریکا

بنا بر گزارش المیادین، 'متیو تویلر' سفیر آمریکا در یمن گفته است، انصار الله (حوثی ها) طرفی است که می تواند باعث ایجاد تغییرات شود و باید جزئی از راه حل یمن باشد.
تویلر در حالی این سخنان را بیان می کند که نیروهای انصار الله یمن روز گذشته (سه شنبه) در واکنش به حمله ائتلاف عربی تحت فرمان عربستان به شهر 'الحدیده' در غرب یمن، نفتکش عربستان را در دریای سرخ با موشک زمین به دریا، هدف قرار دادند.
به گزارش ایرنا، در همین حال کاخ سفید، بدون توجه به تهاجم نظامی ائتلاف سعودی که به کشته شدن شمار زیادی غیرنظامی منجر شده است، از گروه انصارالله خواست به گفت و گو متعهد باشد و درگیری یمن را تشدید نکند.
این در حالی است که ائتلاف سعودی تحت فرمان عربستان با حمایت تسلیحاتی آمریکا و انگلیس همچنان به حملات پی در پی خود به مناطق مختلف یمن ادامه می دهد. این حملات جز ویرانی یمن و کشته و زخمی کردن غیرنظامیان یمنی نتیجه ای در برنداشته است.
منابع پزشکی و محلی یمن روز گذشته (سه شنبه) اعلام کردند: شمار شهدای حملات هوایی ائتلاف سعودی به استان الحدیده به 50 تن افزایش یافت و تعداد مجروحان این بمباران نیز به 64 زخمی رسید.
آمریکا که خواستار عدم تشدید درگیری ها در یمن از سوی انصار الله شده است، در سفیر اخیر بن سلمان ولیعهد سعودی به این کشور قرارداد تسلیحاتی به ارزش 110 میلیارد دلار با ریاض امضا کرده است.
بن سلمان طراح باتلاق خونین جنگ یمن، از فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگردان 'عبد ربه منصور هادی' رئیس جمهور مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

پربیننده ترین خبرها