چین سند اجرای تحریم های کره شمالی را رسانه ای کرد

چین سند اجرای تحریم های کره شمالی را رسانه ای کرد
پنج‌شنبه 16 فروردين 1397 - 09:44

دولت چین برای نخستین بار سندی را به طور علنی منتشر کرده است که نحوه اجرای تحریم های شورای امنیت علیه کره شمالی را نشان می دهد.

العالم - آسیا

این سند همچنین در اختیار کمیته مسئول اجرای تحریم های شورای امنیت قرار گرفته است.

دولت چین در سند مذکور که در تارنمای خود قرار داده آورده است بر اساس تحریم های شورای امنیت، صادرات فولاد و آهن و بسیاری از ماشین آلات صنعتی به کره شمالی را ممنوع کرده است.

چین در گزارش یاد شده آورده است که در پاسخ به اقدامات و آزمایش های موشکی و اتمی کره شمالی این تحریم ها اعمال شده است.

گزارش ادامه می دهد میزان سوخت صادراتی پالایش شده به کره شمالی نیز در سال جاری میلادی تا حداکثر سقف 500 هزار بشکه خواهد بود.

پکن تاکید کرده است بر اساس قطعنامه شورای امنیت، پس از پایان سال 2019 میلادی مجوز کار کارگران کره شمالی در این کشور تمدید نخواهد شد.

یونهاپ می نویسد از چین خواسته شده بود فشارهای بیشتری بر کره شمالی وارد کند اما پکن همچنان بر حل مساله هسته ای به شکل صلح آمیز و حراست از حقوق شهروندان کره شمالی و جلوگیری از تحریم هایی که مردم را به دردسر می اندازد، اصرار می ورزد.

در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی که جمعه یکم دی ماه سال 96 به درخواست آمریکا تصویب شد تاکید شده است به منظور قطع منابع مالی برای برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی، حدود ۹۰ درصد از صادرات محصولات نفتی پالایش شده به آن کشور ممنوع است.

در این قطعنامه همچنین خواسته شده است کارگران کره شمالی که در کشورهای خارجی مشغول به کار هستند ظرف ۱۲ ماه، به کشورشان بازگردانده شوند و واردات مواد غذایی، ماشین آلات و محصولات دیگر از کره شمالی نیز ممنوع اعلام شود.

محدودیت صادرات نفت خام به کره شمالی از قطعنامه حذف شده است که علت آن رعایت جانب احتیاط از سوی چین در قبال چنین اقداماتی است.

این قطعنامه همچنین وزارت نیرو، نیروهای مسلح و 16 فرد را نیز تحریم کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها