ترس انگلیس از موشک های کره شمالی

ترس انگلیس از موشک های کره شمالی
پنج‌شنبه 16 فروردين 1397 - 11:26

نمایندگان پارلمان انگلیس هشدار دادند که کره شمالی به زودی به موشک‌هایی با قابلیت رسیدن به خاک بریتانیا دست پیدا خواهد کرد.

العالم-اروپا

 نمایندگان پارلمان انگلیس هشدار دادند که کره شمالی به زودی موشک‌هایی با قابلیت رسیدن به خاک انگلستان خواهد داشت.

شبکه «اسکای» گزارش کرد، نمایندگان پارلمان انگلیس تأکید کرده‌اند که اگر حمله‌ای آغاز شود، موشک‌های کره شمالی قادرند کلاهک‌های هسته‌ای حمل کنند و این در حالی است که انگلیس تنها سامانه دفاعی محدودی دارد.

طبق گزارش کمیته منتخب دفاعی مجلس عوام انگلیس، کره شمالی قطعاً ظرف 6 تا 18 ماه آینده موشک هایی با قابلیت رسیدن به خاک انگلیس خواهد داشت.

در این گزارش آمده است: «فرضیه منطقی است که کره شمالی می‌تواند با موشک بالستیکی که قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌‌ای است به انگلیس برسد».

این گزارش ادامه می‌دهد: «در هر صورت، اگر این کشور برنامه (موشکی) خود را با سرعت پیشرفت فعلی ادامه دهد، قطعاً ظرف 6 تا 18 ماه آینده به چنین قابلیتی دست پیدا می‌کند».

این نمایندگان پارلمان انگلیس تأکید کردند: «اگر کره شمالی تصمیم به پرتاب یک موشک به سمت انگلیس بگیرد، انگلیس قابلیت دفاع موشک بالستیک انگلیس محدود است».

این کمیته پارلمانی انگلیس توضیح داد که کره شمالی هنوز نشان نداده است که می‌تواند موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای را با کلاهک‌های هسته‌ای تجهیز کند اما در دوسال گذشته «پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه برنامه تسلیحاتی اش داشته است».

این گزارش می‌افزاید، حمله هسته‌ای کره شمالی با توجه تمرکز این کشور بر تهدید آمریکا، «بسیار بعید» است.

کمیته مذکور هشدار داد که احتمال حمله سایبری کره شمالی به انگلیس بسیار امکانپذیرتر است.

 

پربیننده ترین خبرها