شرکت سیمانتک: هند سومین هدف تهدیدات سایبری در جهان است

شرکت سیمانتک: هند سومین هدف تهدیدات سایبری در جهان است
پنج‌شنبه 16 فروردين 1397 - 12:45

 شرکت آمریکایی 'سیمانتک' که مرجع جهانی در ارائه امنیت سایبری می باشد، در آخرین گزارش خود اعلام کرد: هند سومین هدف تهدیدات سایبری جهان شامل بد افزار، اسپم و باج افزار در سال 2017 بوده است.

العالم-آسیا

پایگاه روزنامه انگلیسی زبان 'هندو' روز پنجشنبه، به نقل از گزارش سیمانتک نوشت: در سال 2017 ، 5.9 درصد از تهدید های سایبری در سطح جهان علیه هند شناسایی شدند که این میزان در مقایسه با سال قبل از آن 5.11 درصد بوده است.

براساس این گزارش، از نظر تهدید های سایبری، آمریکا با 26.61 درصد در رتبه اول و چین با 10.95 درصد در رتبه دوم جهانی قرار گرفته اند. 

رتبه بندی تهدیدهای جهانی سایبری بر اساس هشت معیار از جمله بد افزار، اسپم، فیشینگ، ربات ها، حملات تحت شبکه، حملات تحت وب، باج افزار و سرقت ارز های سایبری (کرایپتو ماینینگ) انجام شده است. 

بر اساس این گزارش، هند دومین کشور جهان از نظر تهدید های ربات ها و اسپم، سومین کشور جهان از نظر حملات تحت شبکه و چهارمین کشور از نظر حملات باج افزار ها می باشد. 

سیمانتک در ادامه گزارش خود گفت: از گسترش ناگهانی باج افزارها تا رشد سریع سرقت ارزهای سایبری، سال 2017 به ما ثابت کرد که حملات سایبری می توانند از تهدیدات جدید و خارج از انتظار برای امنیت ملی به شمار آیند. 

'ترون کورا' مدیر بخش محصولات امنیت تجاری حوزه آسیا- اقیانوسیه و ژاپن در این شرکت گفت: دزدی ارز های سایبری یک تهدید روز افزون برای امنیت سایبری و شخصی است. سود کلان این حملات هکرها را ترغیب می کند تا با ورود به هر سیستم آسیب پذیر از رایانه های شخصی خانگی گرفته تا سیستم های دیجیتالی اداری، اطلاعات را به نفع خود به سرقت برده و آنها را به ارزهای دیجیتالی تبدیل کنند. 

سال گذشته تیم واکنش اضطراری رایانه ای هند با انتشار گزارشی اعلام کرد در شش ماه اول سال 2017 در هر 10 دقیقه یک جرم سایبری در هند اتفاق افتاده است. 

این جرایم اینترنتی شامل کلاهبرداری اینترنتی، اسکن و کاوش، هک وب سایت ها، اقدامات مخرب و خلاف عرف، ویروس یا کد مخرب، باج افزار و خودداری از خدمات می شود. 

درحالی که جرایم معمول سایبری در هند رواج دارند اما حملات باج افزارها به رایانه های سازمانها و اداره ها پیش از این در این کشور سابقه نداشته اند. 

در ماه جولای سال 2017 ، حمله سایبری باج افزار موسوم به 'پتیا' Petya که در سطح جهانی انجام شد، فعالیت بندر جواهر لعل نهرو به عنوان بزرگ ترین بندر کانتینری هند در مومبای را متوقف کرد. 

این باج افزار با استفاده از کد (Eternal Blue) که به عقیده کارشناسان از سازمان امنیت آمریکا به سرقت رفته است خود را در شبکه گسترش داد. 

این حمله سایبری یک ماه پس از آلوده شدن هزاران رایانه در سرتاسر جهان به باج افزار 'وانا کرای' که با قفل کردن اطلاعات حساس برای باز گردانی آنها باج درخواست می کرد اتفاق افتاد. 

در نتیجه این حمله 102 سیستم رایانه ای متعلق به پلیس در ایالات آندرا پرادش هند آلوده و همچنین تولید خودرو در کارخانه مشترک نیسان و رنو در چنای واقع در جنوب این کشور برای مدتی متوقف شد. 

پس از این حمله، دولت هند از مقامات دولتی که در مراکز حساس مشغول به کار هستند درخواست کرد برای جلوگیری از سرقت اطلاعات حساس از رایانه هایی استفاده کنند که به شبکه اینترنت متصل نباشند. 

کارشناسان معتقدند هند به رغم توانمندهای بسیار بالا در زمینه تولید نرم افزار، آمادگی لازم برای مبارزه با حمله های سایبری را ندارد و بدافزارها به راحتی می توانند به زیرساخت ها، بانک ها وحتی دستگاههای سیاسی و اطلاعاتی این کشور حمله کنند. 

در یکی از بزرگترین سرقت اطلاعات حساس اینترنتی در هند که سال گذشته اتفاق افتاد ، اطلاعات مربوط به سه میلیون و 200 هزار کارت اعتباری در این کشور هک شد. 

همچنین در ماه اکتبر سال 2016 یک گروه هکر پاکستانی به نام 'هکسور' ادعا کرد که حدود هفت هزار و 70 وب سایت هندی را هک کرده است. 

یکی از جدی ترین حمله های سایبری به سیستم دیجیتال هند در سال 2013 اتفاق افتاد که در این حمله ، وب سایت شرکت دولتی الکترونیک هند توسط گروه هکر موسوم به ' فروزن میست' هک شد. 

این گروه اقدام به سرقت اطلاعات حساس سازمان تحقیقات هوا و فضا و یک مرکز هسته ای این کشور هند کرد. 

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها