آلبرایت:

ترامپ ضد مردمی ترین رئیس جمهوری تاریخ آمریکا است

ترامپ ضد مردمی ترین رئیس جمهوری تاریخ آمریکا است
پنج‌شنبه 16 فروردين 1397 - 17:27

 تارنمای خبری آمریکایی 'هیل' (TheHill) گزارش داد: 'مادلین آلبرایت' وزیر خارجه سابق آمریکا در اظهاراتی دونالد ترامپ را 'ضد مردمی ترین' رئیس جمهوری در طول تاریخ آمریکا دانست.

العالم-آمریکا

به گزارش تارنمای هیل ، آلبرایت که قرار است کتاب جدید وی تحت نام 'فاشیسم: یک هشدار' هفته آینده منتشر شود گفته است که آمریکا تحت ریاست ترامپ نتوانسته است نقش خود را به عنوان رهبری دمکراتیک ایفا کند.

بنابراین گزارش، آلبرایت افزود که ترامپ به سیستم قضایی، روند انتخابات و گروه های اقلیت در آمریکا حمله ور شده و تلاش هایش در به زوال کشیدن مطبوعات این کشور نشان می دهد به طور غریزی مردم سالار و اهل دمکراسی نیست و ضد دمکراتیک ترین رئیس جمهوری در تاریخ این کشور است.

وزیر خارجه سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون گفت: به واقع باور داریم که آن چه رئیس جمهوری ( آمریکا ) می گوید حقیقت است، و من بسیار نگران این واقعیت هستم که مواردی به طور عمد نادرست عنوان می شوند و آن گاه مردم تصور می کنند اگر رئیس جمهوری آن را گفته است بنابراین باید درست باشد، درحالی که دروغ وعدم حقیقت گویی عمدی است.

هیل در ادامه نوشت: آلبرایت -دیپلمات ارشد سابق آمریکا-، پیش از این بارها ترامپ را مورد انتقاد قرار داده و سال گذشته میلادی گفته بود خوار شمردن دمکراسی توسط ترامپ منجر به خروج دسته جمعی کارکنان از وزارت خارجه و بوجود آمدن یک وضعیت اضطراری در امنیت ملی در آمریکا خواهد شد.

مادلین آلبرایت ، 81 ساله، که متولد 'پراگ' پایتخت جمهوری چک (چکسلواکی سابق) است و در سال 1957تابعیت آمریکا را بدست آورد، بین سال های 1997 تا 2001میلادی بعنوان شصت و چهارمین وزیر خارجه آمریکا در دولت بیل کلینتون عهده دار این سمت بود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها