به شهادت رسیدن یک جوان فلسطینی دیگر در نوار غزه

به شهادت رسیدن یک جوان فلسطینی دیگر در نوار غزه
جمعه 17 فروردين 1397 - 14:35

یک جوان فلسطینی از شمال نوار غزه که جمعه گذشته بر اثر اصابت گلوله از سوی اشغالگران اسرائیلی به شدت مجروح شده بود، امروز (جمعه) به شهادت رسید.

العالم- فلسطین اشغالی 

به نقل از الیوم السابع، وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که ثائر محمد رابعه ۳۰ ساله، از ساکنان جبالیا واقع در شمال نوار غزه بود که جمعه گذشته بر اثر اصابت گلوله از سوی اشغالگران اسرائیلی به شدت مجروح شده بود و امروز به شهادت رسید.

با شهادت محمد رابعه تعداد شهدای فلسطینی از جمعه گذشته به ۲۰ شهید رسید. همچنین بیش از ۱۰۰۰ تن دیگر نیز در جریان برگزاری تظاهرات بازگشت زخمی شده‌اند. این در حالی است که فلسطینی‌ها امروز برای دومین جمعه آماده تظاهرات "بازگشت" می‌شوند.

در همین راستا، کمیته هماهنگی بین‌المللی برای راهپیمایی بازگشت و شکست محاصره از تمامی اهالی نوار غزه خواست تا در جشنواره‌های تکریم شهدای روز زمین در اردوگاه‌های "رفح"، "خان یونس"، "الوسطی"، "غزه" و "جبالیا"  مشارکت گسترده داشته باشند و همچنین خواستار پایبندی به توصیه‌های کمیته‌های این سازمان در این مکان شد.

در بیانیه کمیته هماهنگی بین‌المللی برای راهپیمایی بازگشت همچنین آمده است: پیام ملت ما به جهانیان این است که ملت ما خواهان زندگی آزاد، کریمانه و با عزت در وطن و سرزمینشان هستند.

کمیته مذکور بر تداوم تحرکات و راهپیمایی‌های مردمی بازگشت، شکستن محاصره و مخالفت با تمام توطئه‌هایی که حق و حقوق  اصولی فلسطینیان را مورد هدف قرار می دهد، تاکید کرد.

ایسنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها