راهکار پیشنهادی نشریه آمریکایی به جای لغو برجام

راهکار پیشنهادی نشریه آمریکایی به جای لغو برجام
شنبه 18 فروردين 1397 - 06:18

فارن‌پالیسی به دولت آمریکا پیشنهاد کرده به جای خروج از برجام، تعلیق تحریم‌ها علیه ایران را به «بازرسی از مراکز ایران» مشروط کند.

العالم - آمریکا

نشریه آمریکایی «فارن‌پالیسی» با این استدلال که خروج آمریکا از برجام به نفع ایران تمام خواهد شد نوشته است: «راه بهتری وجود دارد. کنگره بایستی بندهای "قانون بررسی توافق هسته‌ای" (اینارا) را اصلاح کرده و الزام گزارش‌دهی‌های دوره‌ای رئیس‌جمهور برای تأیید آن را لغو کند».

کنگره آمریکا قانون موسوم به «اینارا» را سال 2015 برای نظارت نهاد قانونگذار آمریکا بر توافق هسته‌ای دولت آمریکا با ایران به تصویب رساند. برخی بندهای این قانون، رئیس‌جمهور آمریکا را ملزم به گزارش‌دهی به کنگره درباره پایبندی ایران به برجام می‌کنند.

فارن‌پالیسی نوشته است: «در عوض، دولت باید به عنوان یکی از شرط‌های صدور معافیت‌های تحریمی برای ایران، به طور منظم هر سایت مظنون به انجام فعالیت‌های غیرمجاز هسته‌ای را به کنگره گزارش داده و با همکاری متحدان بر بازرسی فوری از آنها توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اصرار کند».

دولت آمریکا به موجب بندهای برجام ملزم است تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران به بهانه برنامه هسته‌ای را تعلیق کند. واشنگتن، علی‌رغم پایبندی ایران به تمامی تعهداتش در برجام تلاش کرده با کارشکنی، مزایای ایران از توافق را به حداقل برساند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها