مخالفت دوباره آمریکا با بیانیه شورای امنیت درباره کشتار فلسطینیان غزه

مخالفت دوباره آمریکا با بیانیه شورای امنیت درباره کشتار فلسطینیان غزه
شنبه 18 فروردين 1397 - 08:03

با وجود موافقت 14 عضو شورای امنیت برای صدور بیانیه ای مطبوعاتی درباره درگیری ها و کشتار فلسطینیان غزه، تنها مخالفت آمریکا آن را متوقف کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

ریاض منصور نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرده است، آمریکا برای بار دوم جلوی صدور بیانیه مطبوعاتی درباره غزه را گرفته است.
وی تاکید کرده، تلاش های ما متوقف نخواهد شد و ما گزینه های دیگری همچون پیگیری از طریق دبیرکل سازمان ملل، شورای حقوق بشر و مجمع عمومی سازمان ملل را داریم.
نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد تصریح کرده، نیروهای نظامی اسرائیل در سرزمین های اشغالی به مردم شلیک کرده و تعداد زیادی از آنها را کشته اند و شماری را نیز زخمی کرده اند.
به گفته منصور، تنش ها و درگیری ها از سوی سرزمین های اشغالی توسط تک تیراندازها و تانک های اسرائیلی آغاز شده است در حالی که مردم غزه راهپیمایی مسالمت آمیزی داشتند.
وی عصر جمعه درجمع خبرنگاران خاطرنشان کرده، متاسفانه دقایقی قبل یک کشور از 15 عضو شورای امنیت با این بیانیه مخالفت کرد که خیلی غیر مسئولانه بود، آمریکا اجازه نداد یک بیانیه مطبوعاتی صادر شود 
نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد اضافه کرده، این اقدام خیلی تاسف آور بود اما ما تمام گزینه های موجود را پیگیری خواهیم کرد و نگرانی خود را از طریق دیگر اعضای جامعه بین المللی دنبال می کنیم.
منصور تاکید کرده، کشتار مردم فلسطین در سرزمین های اشغالی باید متوقف شود. ما امیدوار بودیم که این بیانیه صادر شود اما یک کشور جلوی آن را گرفت. ما نپذیرفته ایم که تلاش ها پایان یافته است.
به گزارش ایرنا، وی همچنین تصریح کرده، هفته پیش هم آمریکا جلوی این بیانیه را گرفت و امروز هم بار دیگر کویت پیشنهاد بیانیه مطبوعاتی را داد اما باز هم آمریکا با آن مخالفت کرد.
نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد اقدام رژیم صهیونیستی را مخالف قوانین بین المللی حقوق بشری و بشردوستانه عنوان کرد.
نظامیان صهیونیستی جمعه هفته گذشته با یورش به راهپیمایی کنندگان فلسطینی در نوار غزه همزمان با روز زمین، 17 نفر را کشتند و حدود 1500 نفر دیگر را زخمی کردند.
این اقدام، امروز هم در راهپیمایی بازگشت بزرگ تکرار شد و 10 فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از 1300 نفر هم مجروح شده اند.

پربیننده ترین خبرها