اسرائیل ورود لاستیک خودرو به غزه را ممنوع کرد!

اسرائیل ورود لاستیک خودرو به غزه را ممنوع کرد!
شنبه 18 فروردين 1397 - 12:46

رژیم اشغالگر صهیونیستی تصمیم گرفت از ورود لاستیک‌های خودرو به داخل غزه تا اطلاع ثانوی ممانعت کند.

العالم - فلسطین اشغالی

رائد فتوح، رئیس کمیته ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در هماهنگی برای ورود کالاها به غزه تاکید کرد، اسرائیل به این کمیته ابلاغ کرده که مانع از ورود تایرها به غزه شود. در این راستا هماهنگی برای ورود تعدادی از کامیون‌ها را لغو کرد که قرار بود روز یکشنبه لاستیک‌های خودرو را از طریق گذرگاه کرم ابوسالم وارد غزه کنند.

فتوح در اظهارات مطبوعاتی گفت، قرار بود چهار کامیون وارد غزه شوند، اما اسرائیل ناگهان و بدون دلیل تصمیم گرفت آنها را متوقف کند. این تصمیم ضربه جدیدی بر اقتصاد فلسطین در غزه است و تعویض نشدن لاستیک‌هایی که عمرشان تمام شده، جان شهروندان و صاحبان خودروها را به خطر می‌اندازد.

تصمیم مذکور رژیم صهیونیستی در واکنش به آتش زدن لاستیک‌های خودروها در مرزهای نوار غزه توسط جوانان فلسطینی بود که می‌خواستند با این کار جلوی دید تک‌تیراندازان اسرائیلی را بگیرند.

تعداد شهدای فلسطینی طی راهپیمایی بازگشت در مرزهای غزه، در روز جمعه به ۱۰ تن و شمار زخمی‌ها به ۱۳۵۴ تن رسید.

همچنین در جریان درگیری‌ها با نیروهای اشغالگر در شهرک ابودیس واقع در قدس شرقی اشغالی ۲۱ شهروند فلسطینی زخمی شدند که جراحت یکی از آنها با گلوله جنگی بود.

جمعیت هلال احمر فلسطین گزارش داد، کادرش اقدام به مداوای یک زخمی با گلوله جنگی، پنج زخمی دیگر با گلوله فلزی با روکش پلاستیکی و ۱۲ مورد خفگی با گاز اشک‌آور و سه مورد سوختگی کرده است.

پربیننده ترین خبرها