واکنش گسترده محافل خبری به جنایات دیروز رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران

واکنش گسترده محافل خبری به جنایات دیروز رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران
شنبه 18 فروردين 1397 - 13:35

اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن عمدی خبرنگاران در دومین جمعه بازگشت که دیروز در مرز غزه برگزار شد واکنش های خشمگینانه ای را در پی داشته است و محافل خبری و روزنامه نگاران خواستار محاکمه رژیم صهیونیستی و تعقیب ان در تمام محافل بین المللی شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

یاسر المرتجی، روزنامه نگار فلسطینی بر اثر شدت جراحت دیروز به شهادت رسید و دست کم 6 روزنامه نگار دیگر نیز که در حال پوشش خبری حوادث دیروز در غزه بودند با اینکه لباس ویژه خبرنگار پوشیده و از محل تظاهرات هم نسبتا دور بودند، از سوی نظامیان اسرائیلی هدف قرار گرفته و مجروح شدند.

قرار است ظهر امروز شنبه ده ها روزنامه نگار در اعلام همبستگی با همکاران مجروحشان تجمع کنند. "باشگاه خبرنگاران فلسطینی" خواستار تجمع خبرنگاران در رأس ساعت 12 ظهر در مقابل مجتمع پزشکی الشفا در غزه شد.

کمیته حمایت از خبرنگاران

کمیته حمایت از خبرنگاران نیز رژیم صهیونیستی را مسئول حمله عمدی به روزنامه نگاران و کادرهای خبری دانست. در این حمله 10 خبرنگار در حین پوشش خبری تظاهرات بازگشت در غزه، در سطوح مختلفی از جراحت با فشنگ جنگی و بمب های گازی هدف قرار گرفتند.

اتحادیه بین المللی روزنامه نگاران خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی فوری این جنایات و سفر فوری این کمیته به فلسطین برای بررسی میزان تجاوزات صورت گرفته در حق روزنامه نگاران فلسطینی شدند.

کمیته حمایت از خبرنگاران نیز از اتحادیه روزنامه نگاران عرب خواست با استفاده از سندیکاهای عربی و بین المللی، رژیم صهیونیستی را برای توقف جنایات مکررش علیه روزنامه نگاران فلسطینی تحت فشار قرار دهد. از زمان اجرای تظاهرات بزرگ بازگشت و روز زمین در تاریخ 30 مارس 2018 روند تجاوزات رژیم صهیونیستی در حق روزنامه نگاران شده گرفته است.

گروه روزنامه نگاران فلسطینی

گروه روزنامه نگاران فلسطینی نیز جنایت رژیم صهیونیستی و حمله عمدی به روزنامه نگاران را که در حال انجام وظیفه و پوشش حوادث غزه به شدت محکوم کرد.

این گروه در بیانیه خود تأکید کرده است که حمله به تظاهرات مسالمت آمیز و تیراندازی به خبرنگاران نمی تواند قلم را شکسته و چهره زشت اشغالگران را اصلاح کند بلکه فقط باعث می شود ما عزم خود را برای پی گیری و ضبط حقیقت و پوشش خبری وسیع تر و جدی تر جنایات رژیم صهیونیستی با قلم و دوربین جزم تر کنیم. این انجمن ضمن تأکید بر حمایت از خبرنگاران و مجروحان خواستار مهار رژیم صهیونیستی و جلوگیری از جنایات این رژیم در حق ملت فلسطین شد.

انجمن روزنامه نگاران فلسطینی، انجمن روزنامه نگاران دموکراتیک، شبکه الاقصی و دفتر اطلاع رسانی دولتی نیز هر یک با محکوم کردن شدید جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به خبرنگاران فلسطینی در حال انجام وظیفه بر حمایت خود از همکاران خود حمایت کرده و بر عزم خود برای انجام وظیفه و پوشش قیام ملت فلسطین در مقابل اشغالگران تأکید کردند.

208

پربیننده ترین خبرها