سردار رشید: برای هرگونه واکنش دفاعی و تهاجمی آماده‌ایم/ سیاست ایران در خلیج فارس و دریای عمان بازدارنده است

سردار رشید: برای هرگونه واکنش دفاعی و تهاجمی آماده‌ایم/ سیاست ایران در خلیج فارس و دریای عمان بازدارنده است
شنبه 18 فروردين 1397 - 13:23

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) گفته است، جمهوری اسلامی ایران ضمن رصد کلیه تحرکات و آمادگی برای هرگونه واکنش دفاعی و تهاجمی در عین حال به دنبال مدیریت حوادث و جلوگیری از افزایش تشنج و درگیری در منطقه است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

به گزارش روز شنبه روابط عمومی کل سپاه، سردار سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) در ارزیابی میدانی از سواحل مکران و سواحل و جزایر خلیج‌فارس و دیدار با فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه ضمن اشاره به شرایط منطقه خاطرنشان کرده، منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان جایگاه ویژه‌ای در سیاست‌های دفاعی - امنیتی جمهوری اسلامی ایران دارد. بنابراین ضمن اینکه رخدادها و تحولات را هوشیارانه رصد و مدیریت کرد، همچنین باید در برابر حوادث پیش‌بینی نشده و تأثیر آن بر گسترش رویارویی‌ها آماده بود.

وی تاکید کرده، سیاست ایران در خلیج‌فارس و دریای عمان «دفاعی - بازدارنده» از طریق «حضور همه‌جانبه و فعال» است. جمهوری اسلامی ایران ضمن رصد کلیه تحرکات و آمادگی برای هرگونه واکنش دفاعی و تهاجمی در عین حال به دنبال مدیریت حوادث و جلوگیری از افزایش تشنج و درگیری در منطقه است.

سردار رشید گفته است، سیاست جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج‌فارس تابع سه اصلی اساسی است: تعامل و همکاری فعال با همسایگان، دفاع از امنیت و ثبات در منطقه و مقابله قاطعانه با اقدام مداخله‌آمیز قدرت‌های فرامنطقه‌ای در منطقه.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) تصریح کرده، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با قدرت و اقتدار از منافع خود در منطقه دفاع خواهد کرد و با هرگونه رفتار تحریک‌آمیز و بی‌ثبات‌کننده در منطقه، قاطعانه و هوشیارانه برخورد خواهد کرد. هیچ کشوری نباید قدرت و صبر استراتژیک ایران را در دفاع از منافع خود و ایجاد ثبات در منطقه به آزمون گرفته و دچار اشتباه در محاسبه شود.

پربیننده ترین خبرها