حسین مرتضی از اتفاقات داخل دوما و اقدامات جیش الاسلام پرده برمی دارد + فیلم

شنبه 18 فروردين 1397 - 20:05

خبرنگار العالم در سوریه گزارش داد که عملیات ارتش سوریه و نیز پیشروی آن همچنان ادامه دارد. همچنین تظاهراتی از سوی مردم شهر علیه جیش الاسلام صورت گرفت؛ آنها خواستار خروج این گروه تروریستی از دوما و تکمیل عملیات مصالحه شدند اما جیش الاسلام با گلوله های جنگی تظاهرکنندگان را متفرق کرد.

العالم . باخبرنگاران

حسین مرتضی خبر وزارت دفاع روسیه مبنی بر کشته شدن تمام سرانی که در خصوص عملیات مصالحه و خروج از دوما به سمت جرابلس با دولت سوریه مذاکره کرده بودند، را تایید کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود عناصر مسلح جیش الاسلام، سران این گروهک را که در خصوص خروج از شهر دوما دست به مذاکره زده بودند، کُشتند.

مدیر دفتر العالم در سوریه همچنین افزود که بمباران توپخانه ای علیه شهر دوما صورت می گیرد و ارتش سوریه در حال تثبیت پیشروی های خود در مناطق آزاد شده است.

وی افزود: تروریستهای جیش الاسلام مانع خروج غیرنظامیان از شهر دوما می شوند و به سمت تظاهرکنندگان تیراندازی می کنند.

حسین مرتضی خاطرنشان کرد که سران جیش الاسلام از تظاهرات اهالی در دوما بیمناک هستند؛ زیرا اهالی دوما شاهد بازگشت مردم به مناطق تحت کنترل دولت و به خانه های خود در غوطه شرقی در حرستا و سقبا و کفربطنا شدند؛ از این رو جیش الاسلام تظاهرات مردم را سرکوب می کند.

 خبرنگار العالم در سوریه همچنین گزارش داد: ارتش سوریه و متحدانش پیشروی های مهمی از 4 محور به سمت دوما به ثبت می رسانند و 50 مزرعه در اطراف دوما را آزاد کردند.

تلویزیون سوریه نیز ساعتی پیش اعلام کرد: یگانهایی از ارتش سوریه ازچندین محور به استحکامات تروریستهای جیش الاسلام در دوما یورش بردند.

210

پربیننده ترین خبرها