رونمایی خانواده قربانیان ۱۱ سپتامبر از تصمیم‌های جدید علیه عربستان

رونمایی خانواده قربانیان ۱۱ سپتامبر از تصمیم‌های جدید علیه عربستان
شنبه 18 فروردين 1397 - 21:46

خانواده قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر قرار است روز دوشنبه از تصمیم‌های جدیدی علیه دولت عربستان سعودی رونمایی کنند.

العالم - آمریکا

خانواده‌های قربانیان حادثه 11 سپتامبر قصد دارند در چارچوب شکایت‌نامه‌ای که به دلیل نقش‌آفرینی عربستان در این حملات تنظیم شده، تصمیم‌های جدیدی را علیه این کشور اعلام کنند.

شبکه خبری فاکس‌نیوز گزارش داده «ریچارد بلومنتال» سناتور دمکرات آمریکایی قرار است روز دوشنبه، مقابل ساختمان دادگاه‌های فدرال «هارتفورد» با پیوستن به خانواده‌های قربانیان حادثه 11 سپتامبر از اقدامات جدید علیه ریاض رونمایی کنند. این رسانه به جزئیات بیشتری از اینکه چه اقدامی قرار است انجام شود، اشاره نکرده است. 

خانواده‌های قربانیان 11 سپتامبر سال 2003 از عربستان سعودی بابت نقش‌‌افرینی در این حادثه شکایت کرده‌اند. از میان 19 هواپیماربای دخیل در حادثه 11 سپتامبر سال 2001، پانزده نفر شهروند عربستان سعودی بودند. 

در آن زمان، قوانین دولت فدرال شهروندان آمریکا را از تحت پیگرد قرار دادن دولت‌های کشورهای خارجی منع می‌کرد. اما نمایندگان کنگره آمریکا مهرماه سال گذشته با تصویب یک قانون، امکان شکایت خانواده‌های قربانیان 11 سپتامبر از دولت عربستان سعودی را فراهم کردند. 

طرح موسوم به «عدالت در برابر حامیان تروریسم» (جاستا) پس از تصویب با اکثریت آراء در هر دو مجلس سنا و مجلس نمایندگان به قانون تبدیل شد.  این قانون به دادگاه‌ها اجازه می‌دهد هنگام وقوع حمله تروریستی در داخل خاک آمریکا مصونیت قضایی حاکمیتی که دولت‌های خارجی بطور سنتی ازآن برخوردار هستند برای دولت یا دولت‌های مظنون به مشارکت در چنین حملاتی لغو شود.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها