پوژدمون خواستار مذاکره با دولت اسپانیا شد

پوژدمون خواستار مذاکره با دولت اسپانیا شد
شنبه 18 فروردين 1397 - 22:31

رئیس جمهور سابق منطقه کاتالون از مقامات اسپانیا خواست مذاکرات در مورد جدایی این منطقه از کشور را آغاز کنند.

العالم - اروپا

کارلس پوژدمون رهبر سابق منطقه کاتالونیا یک روز پس از آزادی از زندانی در آلمان به قید وثیقه، از مقامات دولت اسپانیا خواست در مورد استقلال کاتالون از کشور مذاکره کنند.

پوژدمون در جمع خبرنگاران گفت امیدوار است تصمیم دادگاه آلمان مبنی بر عدم استرداد وی به اتهام شورش ثابت کند برای حل مناقشه سیاسی در اسپانیا به «گفتگو نیاز است.»

رهبر سابق منطقه کاتالون روز جمعه به قید وثیقه از زندان نومونستر در آلمان آزاد شد.

وی گفت: «من امیدوارم شرایط جدید بتواند به مقامات اسپانیایی کمک کند که مناقشه به ابزارهای سیاسی نیاز دارد، به راهی سیاسی برای حل مسئله نیاز دارد. بر اساس چهارچوب قوانین دموکراسی های اروپایی، حق وارد نشدن به گفتگو وجود ندارد. این وظیفه ماست که گفتگو کنیم. بنابراین، اگر این شرایط بتواند فرصتی جدید را برای گفتگو فراهم کند، ما آماده ایم؛ همه سیاستمداران کاتالون می خواهند با مقامات اسپانیا گفتگو را آغاز کنند.»

پوژدمون در ادامه گفت: «وظیفه من این است که تا پایان فرایند اینجا در آلمان بمانم. من می خواهم در اختیار مقامات آلمان قرار داشته باشم و اگر در نهایت آزاد شدم یا اتهامی به من در اینجا وارد نشد، می خواهم به بلژیک بازگردم. اما این کار را تنها زمانی انجام می دهم که فرایند در آلمان به پایان رسیده باشد.»

وی همچنین گفت: «من به دموکراسی در اروپا معتقدم و همیشه اکثر کشورهای اروپایی در چهارچوب دموکراسی اروپایی عمل کرده اند و البته من به اکثر کشورهای اروپایی، مثلاً آلمان، اعتماد دارم، اما نمی خواهیم در امور سیاسی آلمان مداخله کنم.»

رهبر سابق کاتالون در روز بیست و پنجم ماه مارس به محض ورود به آلمان، بر اساس یک حکم جلب اروپایی، دستگیر شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها