دمشق: اتهام حمله شیمیایی به دوما کذب است

دمشق: اتهام حمله شیمیایی به دوما کذب است
يکشنبه 19 فروردين 1397 - 03:28

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) روز شنبه با انتقاد از فضاسازی رسانه‌های غربی علیه ارتش سوریه که همزمان با پیشروی نیروهای دولتی در شهر دوما صورت می‌گیرد، اتهام استفاده از تسلیحات شیمیایی در این شهر را از اساس تکذیب کرد.

العالم-سوریه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، تروریست‌های جیش‌الاسلام با نسبت دادن اتهام استفاده از تسلیحات شیمیایی به ارتش عربی سوریه، تلاشی آشکار برای مانع شدن از پیشروی نیروها دارند.

در ادامه گزارش سانا آمده است: برخی رسانه‌ها که شهره به حمایت از تروریست‌ها هستند، مدعی استفاده از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در پاسخ به حملات سازمان‌های تروریستی به مناطقی از دمشق و حومه شده‌اند.

خبرگزاری دولتی سوریه نوشت: نیروهای ارتش سوریه پیشروی قاطعانه و سریعی در شهر دوما دارند و در چنین شرایطی، حتی استفاده از تسلیحات شیمیایی مطابق با ادعای رسانه‌های غربی، توجیهی نخواهد داشت.

گروه تروریستی جیش الاسلام به تازگی با نقض توافق خروج از شهر دوما، محله های مسکونی پایتخت سوریه را با موشک و خمپاره هدف قرار دادند.

این موضوع موجب پیشروی ارتش سوریه از جنوب و جنوب غرب شهر دوما شد و بر اساس آخرین گزارش‌ها، اکنون تنها 19 کیلومتر مربع در شمال شرق دمشق در تسلط گروه جیش الاسلام قرار دارد.

پربیننده ترین خبرها