لیبرمن: هیچ‌کس در غزه بی‌گناه نیست/ ترامپ برای خروج از سوریه با ما مشورت نکرد

لیبرمن: هیچ‌کس در غزه بی‌گناه نیست/ ترامپ برای خروج از سوریه با ما مشورت نکرد
يکشنبه 19 فروردين 1397 - 20:33

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در توجیه کشتار مردم بی‌دفاع غزه در راهپیمایی بازگشت گفت که هیچ‌کس در غزه بی‌گناه نیست و همه ساکنان این منطقه، عوامل حماس هستند.

العالم - فلسطین اشغالی - سوریه 

«اویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) گفت که رئیس‌جمهور آمریکا پیش از اعلام تصمیم اخیر خود مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، هیچ‌گونه نظرخواهی از صهیونیست‌ها نکرده است.

«دونالد ترامپ»  رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته و در حالی که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در کشورش بود، به ناگاه گفت که ۲ هزار نیروی آمریکایی حاضر در سوریه، از این کشور جنگ‌زده خارج می‌شوند؛ترامپ سپس گفت که ماندن در سوریه هزینه دارد و در صورت تقبل این هزینه از سوی سعودی‌ها، سربازان آمریکایی در سوریه باقی می‌مانند.

یکی از فرماندهان ارشد پنتاگون پنج‌شنبه گذشته در یک کنفرانس خبری، هم موضع ترامپ را تأیید کرد و گفت که کار نابودی داعش به پایان خود نزدیک شده و هم گفت که ترامپ برای خروج از سوریه، هیچ ضرب‌الاجلیبرای ارتش تعیین نکرده است و دست نظامیان را باز گذاشته است.

لیبرمن در گفت‌وگو با رادیو رژیم صهیونیستی در پاسخ به سوالی در خصوص نظرخواهی ترامپ از صهیونیست‌ها، پیش از اعلام رسانه‌ای این تصمیم، گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ از من سوالی نپرسید و من هم کسی نیستم که به آنهایی که از من نمی‌خواهند، مشاوره بدهم.»

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در توجیه خروج احتمالی آمریکا از سوریه گفت: «من (موضع) ایالات متحده را بسیار می‌ستایم؛ این کشور اصلی‌ترین و تنها شریک راهبردی ماست ولی ما این مسئله را می‌فهمیم که آنها هم ملاحظات خود را دارند.»

لیبرمن از آمادگی روانی هیئت حاکمه رژیم صهیونیستی برای خروج آمریکا از سوریه هم خبر داد و گفت: «من همیشه در کارهایم فرض را بر این می‌گذارم که در آخر کار، اسرائیل مجبور است به تنهایی به تهدیدات شمالی و جنوبی پاسخ دهد.» تهدیدات شمالی یعنی رزمندگان محور مقاومت حاضر در مرزهای لبنان و سوریه و تهدید جنوبی یعنی مردم غزه که با دست خالی در برابر نظامیان صهیونیست ایستاده‌اند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سپس به کشتار فلسطینی‌های غیرمسلح حاضر در راهپیمایی بازگشت در دو هفته اخیر که مجموعاً بیش از ۳۰ شهید بر جای گذاشت پرداخت؛ کشتاری که حتی انتقاد اتحادیه اروپا را به دنبال داشت.

لیبرمن در این خصوص گفت: «باید بفهمید که هیچ‌کس در غزه، بی گناه نیست. آنجا همه عوامل حماس هستند و از حماس پول می‌گیرند. همه فعالانی که سعی در به چالش کشیدن ما و نقض حدود مرزی ما دارند هم عوامل شاخه نظامی آن (حماس) هستند.»

ساعتی پس از این مصاحبه البته، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با دیدن واکنش گسترده به این سخن لیبرمن، اعلامیه‌ای صادر کرد و گفت که ترجمه درست سخنان وی این است که «باید بفهمید که هیچ‌کس در غزه، بومی نیست.»

پربیننده ترین خبرها