عزوز در گفتگو با العالم مطرح کرد؛

پشت پرده حمله به فرودگاه التیفور/ مدارک غیر قابل انکاری از دست داشتن آمریکا در این تجاوز وجود دارد

دوشنبه 20 فروردين 1397 - 12:54

مشاور دولت سوریه گفت که آمریکا با وجود تکذیب، در حمله به فرودگاه التیفور در حومه حمص دست دارد.

العالم - سوريه

عبد القادر عزوز در گفتگوی تلفنی با شبکه العالم تصریح کرد: تمام شواهد حکایت از آن دارند که تنها طرفی که از این حوادث سود می برد و در تمام مدت برای شکست تمام تلاش های صورت گرفته برای تحقیقات قانونی در حوادث مشابه اقدام کرده است آمریکاست لذا بدون تردید همه می دانند که شواهد و مدارک غیر قابل انکاری از دست داشتن آمریکا در این تجاوز وجود دارد.

عزوز درباره تکذیب دخالت در این حمله از سوی آمریکا گفت: آمریکا از سیاست "هر کاری می خواهی انجام بده و هر چه دیگران می خواهند اعلام کن" تبعیت می کند. این کشور به خوبی می داند که تجاوزاتش خلاف موازین بین الملل بوده و در امتداد حمله 7 آوریل 2017 به فردوگاه شعیرات است. ما به خوبی می دانیم که این تجاوزها از هیچ گونه حمایت و تأیید بین المللی برخوردار نیست زیرا هیچ گونه توجیه قانونی و اخلاقی ندارد.

مشاور دولت سوریه افزود: پیروزی های محور مقاومت به خصوص در غوطه شرقی و شکست گروه های تروریستی وابسته به آمریکا عامل اصلی این تجاوزات است؛ محور مقاومت توانسته است نظام جایگزینی برای سلطه جویی آمریکا در منطقه ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد که حمله به سوریه با عبور از مرزهای بین المللی صورت گرفته و یک تجاوز چند ملیتی است که تروریسم بین المللی و تروریسم دولتی حکومت هایی چون عربستان، قطر، ترکیه و امریکا و نیز تمام گروه های تروریستی که رو در روی سوریه ایستاده اند در آن دست دارند.

عزوز همچنین طرح ماجرای استفاده از سلاح شیمیایی و تأخیر در اخراج عناصر مسلح از دوما را شک برانگیز دانست و آن را با کارشکنی های صورت گرفته در غوطه شرقی برای جلوگیری از حل بحران و بازگشت ثبات به سوریه دانست.

عزوز با اشاره به رهگیری 8 فروند موشک شلیک شده به فرودگاه التیفور اشاره کرد و گفت که سوریه مرحله دفاع را پشت سر گذاشته و در راستای دفاع از دستاوردهای میدانی و سیاسی خود وارد مرحله دفاع تهاجمی شده است و به هیچ طرفی اجازه نمی دهد که شرایط میدانی را که ارتش سوریه و هم پیمانانش ایجاد کرده اند، از بین ببرد.

208

پربیننده ترین خبرها