وضعيت يمن نتيجه جايگزيني باطل به جاي حق است

وضعيت يمن نتيجه جايگزيني باطل به جاي حق است
يکشنبه 25 تير 1391 - 05:15

رئيس مجمع ملي بيداري و آگاه سازي يمن تاكيد كرد: وضعيت بغرنج يمن نتيجه جايگزين كردن باطل به جاي حق است.

اسكندر شاهر روز يكشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم افزود: كساني كه بر موج انقلاب سوار شدند آنرا از مسيرش منحرف كردند و انقلاب را جنگ و سازش سياسي را غنيمت دانسته اند و اكنون مشغول جمع آوري غنايم هستند.

رئيس مجمع ملي بيداري و آگاه سازي يمن اظهار داشت: انفجارها و جنگ هاي پراكنده كنوني در يمن نتيجه طبيعي سازش شكست خورده و سازش براي دولت وفاقي است كه نتوانسته در حد نام خود ظاهر شود.

شاهر گفت: انفجاري كه در دانشكده پليس و پيش از آن در 21 ماه مي در ميدان السبعين روي داد و كشتار و جنگ هاي پراكنده و بيهوده و آنچه در منصوره عدن روي مي دهد و حملات به حوثيها و ضرب و شتم، سركوب و تهديد جوانان همه تفسير طبيعي سازش شكست خورده و سازش براي دولت وفاقي است كه در عمل گامي براي ايجاد وفاق برنداشته است.

وي توضيح داد: نمي توان آنچه امروز در يمن روي مي دهد را براي شانه خالي كردن از مسئوليت، تنها به گردن علي عبدالله صالح رئيس جمهور مخلوع يمن انداخت بلكه شركت كنندگان در دولت و آنهايي كه بر موج انقلاب سوار شده اند مقصر اصلي وقايع كشور هستند.

شاهر افزود: صالح در يمن است و رياست حزب حاكم را به عهده دارد و شريك شركت كنندگان در دولت وفاق است كه مشغول جمع آوري غنايم هستند.

وي گفت: القاعده دو تكيه گاه در يمن داشت يكي صالح و ديگري علي محسن الاحمر. اين دو تكيه گاه بر اساس آنچه براي همه آشكار است با يكديگر در نزاع هستند و انتظار مي رود كه هر يك از اين طرفها از ابزارهاي قدرت خود استفاده كنند.

AM - 14 - 17:25

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها