ترامپ: ظرف دو ماه آینده با رهبر کره شمالی دیدار می کنم

ترامپ: ظرف دو ماه آینده با رهبر کره شمالی دیدار می کنم
دوشنبه 20 فروردين 1397 - 22:34

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه ظرف دو ماه آینده با رهبر کره شمالی دیدار خواهد کرد، ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات به پایان برنامه هسته ای این کشور منجر شود.

العالم - آمریکا

به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دیدار آتی خود با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اشاره کرد و گفت: ما در ماه مه یا اوایل ژوئن ( اردیبهشت/خرداد 97) ملاقات خواهیم کرد.

ترامپ افزود: گمان می کنم (این دیدار) از سوی دو طرف مورد احترام باشد و امیدارم بتوانیم به توافقی برای عاری سازی هسته ای کره شمالی برسیم.

رویترز همچنین به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش ذکر نشده، خبر داد که پیونگ یانگ آمادگی خود را پیرامون گفت و گو درباره عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره در دیدار سران دو کشور به واشنگتن اعلام کرده است.

این مقام دولتی آمریکا همچنین گفته است که مقام های واشنگتن و پیونگ یانگ به تازگی تماس های محرمانه ای با هم داشته اند که کره شمالی در این تماس ها تمایل خود را برای برگزاری این دیدار تایید کرده است.

به نوشته رویترز، این تماس ها که اکنون در مراحل اولیه است، شامل گفت و گوی مقام های وزارت خارجه آمریکا با کره شمالی است که ظاهرا از طریق نمایندگی این کشور در سازمان ملل در جریان است.

همچنین مقام های اطلاعاتی آمریکا و کره شمالی از طریق یک کانال ارتباطی مخفی جداگانه این تماس ها را پیش می برند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها