آزادی همه ربوده‌شدگان در بندِ تروریست‌های جیش الاسلام در «غوطه شرقی» دمشق

آزادی همه ربوده‌شدگان در بندِ تروریست‌های جیش الاسلام در «غوطه شرقی» دمشق
سه شنبه 21 فروردين 1397 - 09:01

شامگاه گذشته، همه افرادی که توسط گروه جیش الاسلام ربوده شدند و در بند زندان‌های این گروه در شهر دوما حضور داشتند، کاملا آزاد شدند.

العالم _ سوریه

ارتش سوریه دو روز پیش برای حفظ جان افراد غیر نظامی که در بند تروریستهای جیش الاسلام –وابسته به عربستان سعودی- بودند، با این گروه بار دیگر به توافق دست یافت.

بر اساس این توافق، مقرر شد که تروریستها پس از تن دادن به شروط دولت سوریه، ظرف 48 ساعت از شهر «دوما» که آخرین مقر آنان در غوطه شرقی دمشق است، خارج شوند.

همچنین قرار بود همه کسانی که در دوما، توسط جیش الاسلام ربوده شده اند، آزاد و عناصر این گروه نیز به منطقه «جرابلس» در استان حلب منتقل شوند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که شامگاه دوشنبه همه غیر نظامیانی که توسط جیش الاسلام ربوده شده بودند، آزاد شدند.

در جزئیات این خبر آمده است که دو اتوبوس حامل دهها فرد ربوده شده ساعت 11 شامگاه گذشته از سمت دوما وارد مناطق تحت سیطره ارتش سوریه در نزدیکی اردوگاه «الوافدین» شدند.

با خروج این اتوبوسها، دولت سوریه به وعده خود در خصوص آزادسازی همه افرادی که در بند جیش الاسلام زندانی بودند، عمل کرد.

روز گذشته نیز دهها غیر نظامی که عناصر جیش الاسلام آنان را در سال 2013 از «عدرا العمالیه» ربوده بودند، آزاد شدند.

یک منبع رسمی سوری در این زمینه اعلام کرد که هم اکنون در داخل شهر دوما حتی یک فرد ربوده شده زنده وجود ندارد و تروریستها نیز پیکر افرادی را که کشته شده‌اند تحویل خواهند داد.

وی تأکید کرد، آنچه در رسانه‌ها گفته میشود مبنی بر اینکه هزاران غیر نظامی توسط جیش الاسلام ربوده شده و اکنون در دوما در بند این گروه قرار دارند، صحیح نیست و تروریستها در ارقام بزرگنمایی می‌کنند تا شروط مذاکره با ارتش سوریه را بهبود بخشند.

در همین راستا، تلاش برای مجهز کردن اتوبوسهایی که عنصر جیش الاسلام را جرابلس منتقل خواهند کرد، همچنان ادامه دارد تا شهر دوما و به تبع آن منطقه غوطه شرقی دمشق کاملا از وجود تروریسم پاکسازی شود.

تروریستها مطابق معمول پیش از خروج از مقرهای خود، آن را به آتش می‌کشانند تا اسناد و انبارهای مهمات آنان از بین برود و بدین ترتیب رابطه آنان با کشورهای خارجی مشخص نشود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها