در پی نقض حریم لبنان برای حمله به «تیفور»، بیروت به شورای امنیت شکایت می‌کند

در پی نقض حریم لبنان برای حمله به «تیفور»، بیروت به شورای امنیت شکایت می‌کند
سه شنبه 21 فروردين 1397 - 09:32

وزارت خارجه لبنان ضمن محکوم کردن نقض حریم هوایی این کشور و نیز حمله به فروگاه تیفور سوریه اعلام کرد، به دلیل نقض حریم هوایی لبنان شکایتی به شورای امنیت ارائه می‌دهد.

العالم _ لبنان

وزارت خارجه لبنان بمباران فرودگاه «تیفور» سوریه را محکوم کرد. 

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، وزارت خارجه لبنان همچنین ضمن محکوم کردن نقض حریم هوایی این کشور برای حمله به سوریه افزود: شکایتی در این باره تنظیم و به شورای امنیت ارائه می‌دهد.

 ارتش لبنان اعلام کرد که همزمان با بمباران فرودگاه نظامی «تیفور» سوریه، 4 جنگنده رژیم صهیونیستی حریم هوایی لبنان را نقض کرده‌اند. 

در بیانیه ارتش آمده بود: 4 جنگنده دشمن اسرائیلی در 3.25 دقیقه بامداد (به وقت محلی) از  فراز شهر «جونیه» در سواحل دریایی مدیترانه وارد حریم هوایی لبنان شده‌اند و در ساعت 3.35 دقیقه از حریم لبنان خارج شده‌اند.

در ساعت‌های اولیه بامداد دیروز (دوشنبه) رسانه‌های سوریه از حمله هوایی به فرودگاه تیفور این کشور در حومه استان حمص خبر داد. 

ساعاتی پس از حمله، گمانه‌زنی‌ها درباره طرف پشت پرده این اقدام آغاز شد؛ در ابتدا آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به صورت تلویحی اعلام کرد که تل‌آویو این حمله را انجام داده است. 

در ادامه وزارت دفاع روسیه رسما اعلام کرد که جنگنده‌های «اف-15» رژیم صهیونیستی از طریق حریم هوایی لبنان به پایگاه هوایی «تیفور» (T-4) سوریه حمله کرده‌اند. 

فرودگاه نظامی «تیاس» معروف به فرودگاه «تیفور»‌  (T-۴) بزرگ‌ترین فرودگاه نظامی ارتش سوریه و نیروی هوایی این کشور به شمار می‌رود که در استان حمص و در شصت کیلومتری شهر تاریخی تدمر واقع شده است. این فرودگاه ۵۴ آشیانه و یک باند اصلی و دو باند فرعی (به طول سه کیلومتر) دارد. 

فارس

پربیننده ترین خبرها