کمالوندی مطرح کرد:

تبعات سیاسی و بین المللی خروج آمریکا از برجام

تبعات سیاسی و بین المللی خروج آمریکا از برجام
سه شنبه 21 فروردين 1397 - 12:37

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفته است: آمریکا در صورت خروج از برجام با مشکلات سیاسی و بین المللی روبرو می شود و در انزوا قرار می گیرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

بهروز کمالوندی درمورد تهدیدهای آمریکا مبنی بر خروج از برجام به ایرنا گفته، آنان هر بار یک حرف می زنند، هنوز مشخص نیست، ولی اگر بخواهند از برجام خارج شوند، این موضوع مسائل و مشکلات سیاسی و بین المللی برای آنها بدنبال خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرده، 22 اردیبهشت ماه مهلتی است که ترامپ باید اسقاطیه های تحریم را امضا کند، در دوره های قبلی هم همین طور بود، رییس جمهوری آمریکا پیش از این می گفت این کار را نمی کنیم، اکنون هم چندین بار است که این صحبت ها را مطرح کرده ولی قطعا اگر ترامپ برجام را تمدید نکند در عرصه سیاسی در انزوا قرار می گیرد.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفته، این دفعه نخست نیست که ترامپ تهدید کرده که امضا نمی کنیم، در گذشته هم چندین بار این صحبت ها را مطرح کرده ولی در نهایت مجبور شده امضا کند.
کمالوندی یادآور شده، برجام ضمیمه قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد است، اگر ترامپ برجام را تمدید نکند، در انزوای سیاسی قرار می گیرد، البته این که چه اتفاقاتی بعد آن رخ می دهد، بحثی جداست.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرده، به نظر می رسد از آنجا که با این اقدام، آمریکا کاملا در انزوا قرار می گیرد، دولتمردان آمریکایی مجبور هستند قبل از هر اقدامی بارها و بارها به آن فکر کنند به این دلیل که هیچ کس نمی تواند به قاطعیت بگوید که ترامپ امضا نمی کند.

پربیننده ترین خبرها