هنیه: غزه، «پرچم سفید» را بالا نبرده و نخواهد برد

هنیه: غزه، «پرچم سفید» را بالا نبرده و نخواهد برد
سه شنبه 21 فروردين 1397 - 14:27

رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد: راهپیمایی بازگشت، اهدافی راهبردی را محقق کرده و فشارها و توطئه‌ها علیه این منطقه منجر به تسلیم نوار غزه نخواهد شد.

العالم _ فلسطین اشغالی

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد، غزه‌ای که آن را محاصره کردند، گرسنه‌اش گذاشتند و علیهش توطئه کردند تا در برابر مقاومت به پا خیزد و پرچم سفید را بالا ببرد، از زیر آوارها در برابر اشغالگران و محاصره‌کنندگان به پا خاست.

بر اساس گزارش وبگاه «ارم‌نیوز»، هنیه در مراسم افتتاحیه یادمان حق بازگشت در شرق نوار غزه افزود: راهپیمایی بازگشت، اهدافی راهبردی و در مقدمه آن بازگشت مسأله فلسطین در صدر توجهات بین‌المللی را محقق کرد.

وی در ادامه گفت: ملت فلسطین، نبرد را در راستای استقلال و مقابله با نژادپرستی رهبری می‌کند و تمام فلسطینی‌ها به روستاها،شهرها و قدس خود با خواهند گشت.

هنیه افزود: روند راهپیمایی بازگشت در آغاز راه خود قرار دارد، غزه با این راهپیمایی وارد مرحله سیاسی جدیدی شده و صفحه ذلت، هماهنگی امنیتی و امثال آن را در هم پیچید.

رئیس دفتر سیاسی حماس خطاب به ساکنان غزه تأکید کرد: شورای امنیت در روزهای اخیر و در پی حوادث غزه 2 بار تشکیل جلسه داده و آمریکا 2 بار از حق وتو (برای دفاع از رژیم صهیونیستی) استفاده کرده اما ننگ بر دولت آمریکا و ننگ بر کسانی که با این دولت برای نابودی مسأله فسلطین همراه می‌شوند.

طی برگزاری راهپیمایی‌های گسترده در دو جمعه گذشته (10 و 17 فروردین) 3 فلسطینی به شهادت رسیدند و نزدیک به 3 هزار نفر دیگر زخمی شدند؛ پس از آن به درخواست کویت شورای امنیت 2 بار تشکیل جلسه داد اما در هر 2 بار، آمریکا مانع از صدور بیانیه در محکومیت رژیم صهیونیستی به خاطر کشتار فلسطینی‌ها شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها