اردوغان:

عاملین حمله شیمیایی به دوما بهای سنگینی را خواهند پرداخت/ موضع لاوروف درباره عفرین بسیار اشتباه است

عاملین حمله شیمیایی به دوما بهای سنگینی را خواهند پرداخت/ موضع لاوروف درباره عفرین بسیار اشتباه است
سه شنبه 21 فروردين 1397 - 16:21

رئیس‌جمهور ترکیه با تاکید بر تداوم عملیات نظامی در شمال سوریه، تهدید کرد که عاملین حمله شیمیایی در دوما بهای سنگینی را می پردازند.

العالم _ ترکیه

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) در اظهاراتی مداخله جویانه تهدید کرد عاملین حمله شیمیایی به دوما در غوطه شرقی دمشق، بهای سنگینی را خواهند پرداخت.

اردوغان طی سخنرانی در جمع نمایندگان حزب عدالت و توسعه (آ.ک.پ) گفت: «من آنهایی را که در غوطه و دوما کشتار انجام دادند، محکوم می‌کنم. عاملین این کشتار، بهای سنگینی را پرداخت خواهند کرد».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی با بیان اینکه عملیات شاخه زیتون در عفرین تا زمان نابودی تمام شبه‌نظامیان کُرد ادامه خواهد داشت، افزود: «تاکنون 4071 تروریست در عفرین و 337 تروریست در شمال عراق طی عملیات نیروهای مسلح کشور از پای درآمده اند. تا نابودی کامل تروریست ها به مبارزه خود ادامه خواهیم داد».

رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از اظهارات وزیر خارجه روسیه درباره عفرین، تاکید کرد موضع او بسیار اشتباه است.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه پیشتر تاکید کرده بود ترکیه باید شهر عفرین را به دولت سوریه تحویل دهد و کنترل آن را در اختیار دمشق قرار دهد.

تروریست‌ها در ساعت آغازین یکشنبه قبل با گاز شیمیایی به غیرنظامیان در شهر دوما واقع در غوطه شرقی دمشق حمله کردند. در این حمله نزدیک به 100 نفر کشته شده و صدها تن دیگر نیز مجروح شدند. 

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز شنبه هشدار داده بود گروه‌های تروریستی «جیش الاسلام» و ارتش آزاد قصد دارند با استفاده از گاز شیمیایی، به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق حمله کنند. 

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده بود که تروریست‌ها به دنبال تحریک کردن احساسات جامعه بین‌المللی و متهم کردن دولت سوریه به حمله علیه شهروندان خود است. همچنین این حمله می‌تواند مورد استفاده متحدین غربی و عربی تروریست‌ها قرار بگیرد.

دولت سوریه همچنین در سال 2013 با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمایی خود را نابود کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها