وزیر بهداشت تاکید کرد؛

ضرورت تلاش برای حفظ دستاورهای طرح تحول سلامت

ضرورت تلاش برای حفظ دستاورهای طرح تحول سلامت
سه شنبه 21 فروردين 1397 - 19:05

وزیر بهداشت گفت: در سال جاری باید تلاش کنیم تا دستاوردهای طرح تحول سلامت که موجب رضایتمندی مردم شده است را حفظ کنیم همچنین مهمترین سیاست ما در سال جدید، مدیریت و تامین منابع بدون وارد شدن خدشه به نحوه ارائه خدمات است.

العالم _ ایران / علمی

 سید حسن هاشمی در جلسه شورای معاونان وزارت بهداشت، از تلاش اکیپ‌های بازرسی بهداشت محیط، پرسنل سازمان اورژانس کشور و کادر درمانی بیمارستان‌های کشور در ایام تعطیلات نوروزی تقدیر کرد و گفت: در ایام تعطیلات نوروز، دو میلیون و ۲۸۵ هزار و ۶۱۶ مراجعه به بیمارستان ثبت شد که از این تعداد ۹۰ هزار و ۲۱۹ مراجعه منجر به بستری در بخش‌های بیمارستانی شد و بیش از ۲۰۶ ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵ کشور و ۹۰۴ هزار بازدید توسط بازرسان بهداشت محیط انجام شد و همه این اقدامات در راستای تامین سلامت مردم و مسافران نوروزی بود.

وزیر بهداشت با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری، اظهارکرد: حمایت از تولیدات داخلی یک وظیفه ملی، شرعی و قانونی‌ است و وزارت بهداشت در قالب طرح تحول نظام سلامت در راستای حمایت از تولید ملی، بیشترین خرید را از شرکت‌های دانش بنیان انجام داد.

وی تصریح کرد: در طول چند دهه گذشته هیچ دستگاهی به اندازه وزارت بهداشت و جامعه پزشکی در جهت خودکفایی عمل نکرده است بنابراین عملکرد حوزه سلامت و جامعه پزشکی در ارائه خدمات پزشکی و در سایر موارد در این زمینه بی‌نظیر بوده است.

هاشمی تاکید بر اهمیت وجود سازمان رفاه اجتماعی در کشور، تصریح کرد: مهمترین رنگ و جنس وعده‌ها و شعارهای انقلاب اسلامی، ایجاد رفاه اجتماعی بود اما مشکلات و عقب ماندگی‌های زیادی در این حوزه در کشور وجود دارد.

به گزارش وبدا، وزیر بهداشت تاکید کرد: حضور ما در وزارت بهداشت یقیناً به طمع قدرت نبوده بلکه برای ایجاد تغییری بوده که ثمره آن، دستگیری از مستمندان، نیازمندان و افراد کم بضاعت است و تا زمانی که به این هدف آسیب نرسیده باشد، هستیم و تا زمانی که ما هستیم اجازه نمی دهیم اصول اولیه‌ای که مربوط به طرح تحول سلامت و کاهش پرداختی از جیب مردم است، از بین برود و مردم باید مطمئن شوند که هزینه‌های آن‌ها افزایشی نخواهد یافت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها