دیدار نماینده پوتین با شمخانی درباره حمله اسراییل به سوریه

دیدار نماینده پوتین با شمخانی درباره حمله اسراییل به سوریه
سه شنبه 21 فروردين 1397 - 21:06

نماینده پوتین در امور سوریه امروز در سفر غیر منتظره و اعلام نشده به تهران سفر کرد و با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران درباره حمله اخیر رژیم صهیونیستی به فرودگاه t-۴ سوریه صحبت کرد.

العالم _ ایران / سیاسی

به گفته یک مقام مطلع در تهران، "الکساندر لاورنتیف"، نماینده ویژه پوتین در امور سوریه در جریان سفر اعلام نشده وغیر منتظره خود به تهران، روز سه‌شنبه، با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در مورد آخرین تحولات سوریه و همچنین حمله اخیر اسراییل به این کشور و تهدیدات رییس جمهور آمریکا مبنی بر مداخله نظامی در امور سوریه  گفت‌وگوی طولانی و محرمانه ای داشته است. این ملاقات بر خلاف  روند معمول  ایران در خصوص اعلام خبرملاقاتهای لاورنتیف با شمخانی، انعکاس رسانه ای نداشته است

بنا به گفته این منابع موضوع حمله اسرائیل به فرودگاه t-4 که با کشته شدن چند مشاور نظامی ایرانی در سوریه همراه بودو همچنین تصمیمات جمهوری اسلامی در قبال این اقدام از موضوعات اصلی مطرح شده در این دیدار بوده است.

گفتنی است روز گذشته خبری مبنی بر آماده باش کامل نیروهای مسلح روسیه در سوریه و هشدار این کشور به اسرائیل منتشر شده بود که حاکی از افزایش تنش میان آمریکا و روسیه و آمادگی برای پاسخگویی به هرگونه تصمیم ترامپ در مورد مداخله در سوریه است.

المصدر نیوز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت ارتش روسیه به طور ناگهانی نیروهای خود را به حال آماده‌باش کامل جنگی درآورده است. این منبع خبری همچنین از تحرک خودروهای جنگی و سامانه های موشکی روسیه در سراسر این کشور خبر داد.

رسانه‌های ترکیه نیز اعلام کردند جنگنده‌های روس امروز دست‌کم چهار بار بر فراز ناوشکن آمریکایی یو.اس.اس دونالد کوک، "USS Donald Cook" مستقر در آب‌های دریای مدیترانه پرواز کردند.

پربیننده ترین خبرها