جبهه دموکراسی برای آزادی فلسطین:

ولیعهد سعودی درحال مقدمه چینی برای «معامله قرن» علیه فلسطینیان

ولیعهد سعودی درحال مقدمه چینی برای «معامله قرن» علیه فلسطینیان
چهارشنبه 22 فروردين 1397 - 13:06

عضو کمیته مرکزی «جبهه دموکراسی برای آزادی فلسطین» با اشاره به اظهارات اخیر «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در سفر به آمریکا گفته است، او در حال مقدمه چینی عملی برای تحمیل نقشه شوم «معامله قرن» علیه فلسطینیان با همکاری آمریکاست.

العالم ـ فلسطین اشغالی

محمد بن سلمان در خلال سفر دو هفته ای خود به آمریکا، علاوه بر دیدار با مقام های بلند پایه آن کشور، در اظهاراتی موجودیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت و از حق صهیونیست ها در داشتن سرزمین خودشان صحبت کرده بود.
وی هفته پیش در گفت و گو با مجله آمریکایی «آتلانتیک» گفته بود، معتقدم، هر مردمی، در هر جایی، حق دارند در کشور امن خودشان زندگی کنند. من اعتقاد دارم که فلسطینی ها و اسرائیلی ها حق دارند که سرزمین خودشان را داشته باشند.
فلسطینیان این اظهارات ولیعهد عربستان و سفرش به آمریکا را در شرایط کنونی خیانت و خنجر از پشت عربستان به آرمان فلسطین خواندند.
گروه ها و جناح های فلسطینی، همچنین روند عادی سازی را که عربستان سعودی در پیش گرفته است، انحرافی خطرناک عنوان کردند که به سود اشغالگران و برای جلب رضایت آمریکا و دشمنان استعمارگر انجام می شود.
از آذر ماه سال 96 که ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی و دستور انتقال سفارت کشورش از تل آویو به قدس اشغالی را صادر کرد، زمزمه هایی درباره طرحی هماهنگ میان آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه با نام معامله قرن برای یکسره کردن مساله فلسطین شنیده شد.
طلال ابوظریفه در گفت وگو با ایرانا، با بیان اینکه سفر بن سلمان و اظهارات او در دادن حق به صهیونیست ها برای داشتن سرزمین خود، مقدمه چینی برای اجرای معامله قرن است؛ اظهارات او را مردود برشمرده و گفته، پادشاه آینده عربستان سعودی، سیاستی خطرناک را در پیش گرفته است.
وی خاطرنشان کرده، نقش عربستان سعودی در این چارچوب غیر قابل قبول است و علاوه بر آن برخی کشورهای عربی دیگر نیز با سکوت خود به این اقدام توطئه گرانه کمک می کنند و ذلیلانه برای راضی کردن آمریکایی ها و صهیونیست ها می کوشند.
این عضو ارشد جبهه دموکراسی گفته است، هر طرح و اقدامی در پایمال کردن حق تاریخی ملت فلسطین قطعا موفق نخواهد شد و تلاش های آنان برای یکسره کردن مساله فلسطین ناکام خواهد ماند.
وی با بیان اینکه وحدت کلمه فلسطینیان در برپایی چادرها و راهپیمایی بزرگ بازگشت در نوار مرزی شرق غزه با سرزمین های اشغالی نمایان است، تاکید کرده، با این اقدام بار دیگر روح مقاومت به جان ملت ما دمیده شد، ملتی که همواره با فداکردن جان خود و با تاسی به خون شهدا به بازندگان و ذلت پذیران و توطئه گران بی تفاوت هستند.
از دو هفته پیش تاکنون در جریان برگزاری راهپیمایی بازگشت در غزه دستکم 31 نفر شهید و صدها تن دیگر زخمی شده اند که در میان شهدا، یک خبرنگار و یک کودک هم دیده می شود. فلسطینیان با تاکید بر مسالمت آمیز بودن راهپیمایی ها، بر ادامه آن تا سالروز تاسیس رژیم صهیونیستی در روز 15 ماه مه که به روز «نکبت» معروف است، اصرار دارند.

پربیننده ترین خبرها