زنگنه از رفع اختلاف با هند درباره میدان گازی«فرزاد ب» خبر داد

زنگنه از رفع اختلاف با هند درباره میدان گازی«فرزاد ب» خبر داد
چهارشنبه 22 فروردين 1397 - 14:51

وزیر نفت ایران درحاشیه شانزدهمین اجلاس مجمع جهانی انرژی در دهلی نو اعلام کرد که اختلافات بین ایران وهند برسر پروژه توسعه میدان گازی «فرزاد ب» برطرف شده است.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

بیژن نامدار زنگنه پس از دیدار با «دارمندرا پرادان» همتای هندی خود قبل از آغاز رسمی اجلاس مجمع جهانی انرژی در دهلی نو خاطرنشان کرده، مسایلی که بین دو کشور در این حوزه وجود داشت رفع شده است.
وی گفت: در دیدار با پرادان در مورد واردات نفت هند از ایران و مساله میدان گازی «فرازد ب» بحث و گفت و گو شد. پیش از این، مشکلاتی میان هند و ایران در خصوص میدان گازی فرزاد به وجود آمده بود اما اکنون این مشکلات و اختلافات برطرف شده و دو کشور پیشرفت بسیار خوبی در زمینه توسعه میدان گازی «فرزاد ب» بدست آورده اند.
وی به ایرنا گفته، هندی ها علاقه مند به توسعه میدان های گازی و نفتی در ایران هستند و پیشنهادهای طرف های هندی تا دو ماه آینده به ایران ارائه خواهد شد.

دهلی نو و تهران در تلاش بودند تا اختلافات بر سر حق توسعه میدان "فرزاد ب" را حل و فصل کنند. این میدان در سال 2008 توسط کنسرسیومی از شرکت های هندی به رهبری شرکت او ان جی سی ویدش کشف شده است.

شرکت های هندی امیدوار بودند بتوانند به راحتی حق توسعه این میدان مهم را به دست آورند زیرا هند یکی از معدود کشورهایی بود که در دوران تحریم های غرب علیه ایران به تجارت با ایران ادامه داده بود.

روابط بین دو کشور که مدت ها دارای مناسبات عمیق تجاری بوده اند، سال گذشته (1396) پس از آنکه ایران برای توسعه میدان گازی "فرزاد ب" به سراغ سرمایه گذاران دیگر و از جمله شرکت های روسی رفت، روابط دو اقتصادی کشور دچار نوسانات شد.

پربیننده ترین خبرها