روسیه: ادعای حمله شیمیایی به غوطه شرقی ساختگی است

روسیه: ادعای حمله شیمیایی به غوطه شرقی ساختگی است
چهارشنبه 22 فروردين 1397 - 21:16

روسیه می‌گوید که نیروهای پلیس نظامی این کشور از فردا به منظور نظارت بر فرآیند امدادرسانی وارد شهر دوما در غوطه شرقی دمشق می‌شوند.

العالم - روسیه

 به نقل از روسیا الیوم، روسیه اعلام کرد که یگان‌هایی از پلیس نظامی این کشور از فردا وارد دوما در غوطه شرقی دمشق می‌شوند. روسیه همچنین تأکید کرد که ماجرای ادعایی حملات شیمیایی در این منطقه ساختگی است.

سرلشگر ویکتو بوزنیخیر، معاون اولی مرکز مدیریت عملیات ستاد مشترک ارتش روسیه در نشست خبری امروز خود گفت:‌ نیروهای مسلح روسیه با همکاری مقامات سوری توانستند عملیات امدادرسانی گسترده‌ای را در غوطه شرقی به سرانجام برسانند و طی آن 165123 نفر از منطقه خارج شوند که شامل 20398 فرد مسلح و 38133 نفر از اعضای خانواده‌های افراد مسلح بود؛ وی گفت که در شرایط کنونی مرحله پایانی خروج گروه‌های مسلح از شهر دوما در جریان است، و این آخرین منطقه‌ای است که افراد مسلح از آن خارج می‌شوند.

بوزنیخیر افزود که افراد مسلح مستقر در غوطه شرقی از 5 روز پیش از هرگونه اقدام نظامی خودداری کرده‌اند و طی این مدت هیچ گونه آتش‌باری یا عملیات جنگی مشاهده نشده است.

وی تصریح کرد که مرکز سازش مستقر در پایگاه حمیمم روسیه در لاذقیه با همکاری نهادهای دولتی سوریه، 44213 نفر را از دوما خارج کرده است که از جمله شامل 3354 فرد مسلح و 8642 نفر از اعضای خانواده‌های آن به علاوه تعدادی از عناصر گروهک «جیش الاسلام» است. این گروهک همچنین 195 تن از افرادی را که ربوده و در بازداشت خود داشت، آزاد کرده‌ است.

وی گفت که «نیروهای پلیس نظامی روسیه از فردا وارد دوما می‌شوند تا امنیت و نظم را در این شهر تضمین کرده و بر عملیات امدادرسانی نظارت داشته باشند».

تسنیم

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها