پیشنهادهای آیت‌الله اراکی به بشار اسد؛ افتخار اسد به توصیف‌های «رهبری» از او

پیشنهادهای آیت‌الله اراکی به بشار اسد؛ افتخار اسد به توصیف‌های «رهبری» از او
پنج‌شنبه 23 فروردين 1397 - 12:35

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با رئیس جمهور سوریه دیدار و بر نقش مهم علماء در ایجاد وحدت در جامعه اسلامی تأکید و به او چهار امر مهم پینشهاد کرد.

العالم _ سوریه

آیت الله «محسن اراکی» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در حاشیه اولین کنفرانس بین‌المللی وحدت در سوریه با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

کانال رسمی مجمع جهانی تقریب مذاهب در تلگرام گزارش داد، در آغاز نشست بشار اسد به هیئت مجمع تقریب و سایر هیئت‌های شرکت کننده در نخستین اجلاس وحدت امت اسلامی که برای نخستین بار در سوریه برگزار شد خوش آمد گفت.

وی ضمن تشکر از حضور علما و نخبگان در سوریه و با اشاره به شرایط حساس کنونی که این کشور مورد تهاجم استکبار قرار دارد  این حضور را نشانه حمایت ملت‌های مسلمان از محور مقاومت و خصوصا کشور سوریه عنوان کرد.

رئیس جمهور سوریه گفت: «ما در سوریه به نقش علما و وحدت مسلمین در این شرایط حساس باور داریم و نقش سازنده عالمان دینی مانند سایه‌ای بر سر ملت‌های مسلمان است».

وی عنوان کرد: «اینکه رهبر انقلاب اسلامی ایران مرا با آن اوصاف مورد لطف قرار دادند  موجب افتخار من است».

رئیس جمهور سوریه درپایان از علماء خواست که مبانی عقلی وحدت و مقاومت را مورد بررسی قرار دهند و ویروس تکفیر را شناسایی کرده و پادزهر آن را ارائه دهند.

پس از سخنان بشار اسد، آیت الله اراکی به عنوان نخستین سخنران از رئیس جمهور و وزیر اوقاف سوریه که زمینه تاسیس مجمع وحدت امت و برگزاری این اجلاس با حضور بزرگانی از علما و متفکران جهان اسلام را  فراهم آوردند تشکر و قدر دانی کرد و بر نقش علما در ایجاد بستر محکم برای وحدت جوامع تاکید نمود.

دبیر کل مجمع تقریب افزود : کشور سوریه به جهانیان ثابت کرد با وجود رئیس جمهوری حکیم و مردمی شجاع و مقاوم می‌توان کارهای بزرگی به ثمر رساند که ان‌شاءالله فتح قدس از دستاوردهای آن خواهد بود.

آیت الله اراکی در دیدار خصوصی با رییس جمهور سوریه چهار موضوع  را پیشنهاد کرد که وی ضمن تحسین این پیشنهادهای مهم دستور لازم را برای اجرا صادر نمود. ۱-تاسیس مرکز ترویج اسلام معتدل، ۲-تاسیس مجمع فقهی که در جهان اسلام مرجعیت داشته باشد. ۳-تاسیس دانشگاه مذاهب اسلامی در کشور سوریه ۴-پشتیبانی جدی از مجمع سوری برای وحدت امت.

پربیننده ترین خبرها