پاسخ تحقیرآمیز انصارالله به ولی‌عهد سعودی درباره ادعای «اشغال صنعاء»

پاسخ تحقیرآمیز انصارالله به ولی‌عهد سعودی درباره ادعای «اشغال صنعاء»
پنج‌شنبه 23 فروردين 1397 - 13:56

گروه انصارالله یمن در واکنش به سخنان ولی‌عهد عربستان که گفت، نیروهای او و دولت مستعفی یمن می‌توانند ظرف یک هفته پایتخت یمن را تصرف کنند، واکنش نشان داد.

العالم _ یمن

«محمد بن سلمان»‌ ولی‌عهد و وزیر دفاع عربستان، در کنفرانس خبری در فرانسه، در پاسخ به سوالی درباره اوضاع یمن مدعی شد که نیروهای او می‌توانند یک شبه به «صنعاء» پایتخت یمن حمله زمینی کنند و ظرف یک هفته کار جنگ را فیصله بدهند.

«محمد علی الحوثی»  رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در توییتر خود به این حرف ولی‌عهد عربستان واکنش نشان داد و بی‌اطلاعی این مقام سعودی  را علت بیان چنین حرفی دانست.

محمد بن سلمان گفته بود «نیروهای قانونی یمن و نیروهای ائتلاف 20 کیلومتر با صنعاء فاصله دارند و می‌توانند [همین] فردا زمینی به آن حمله کنند اما این [حمله] تلفات زیادی از غیرنظامیان می‌گیرد اما طی یک هفته کار جنگ فیصله پیدا می‌کند». 

محمد الحوثی در واکنش به این حرف بن سلمان نوشت: این حرف‌ها نشان از آن دارد که گزارش درستی از حضور واقعی مزدورانش به او نمی‌دهند. این نشان می‌دهد که بین میدان و اتاق عملیات، ارتباط قطع است. برای همین [به بن سلمان] توصیه می‌کنیم که [حداقل] از طریق نقشه‌های گوگل فاصله را ببیند تا دوباره درباره فاصله مزدورانش با صنعاء فریب نخورد. کوهی از مردان شجاع و سازش‌ناپذیر از قبایل کمربند [صنعاء] بر سر مزدوران او ایستاده‌اند. 

این مقام بلندپایه یمنی با اشاره به شلیک موشک به عربستان در واکنش به حملات این کشور نیز گفت که «عملیات وسیع موشکی روز چهارشنبه یگان موشکی و نیروی پهپادی، عملیات وفاع به عهدی بود که رهبر [انصارالله] در خصوص مقابله با تجاوز و جنایات جنگی و ادامه محاصره و جنایت در حق اُسرا داده بود. 

روز گذشته، یگان موشکی یمن وزارت دفاع عربستان و اهداف دیگری در ریاض پایتخت عربستان را هدف موشک «برکان اچ 2» قرار داد و یگان پهپادی نیز اعلام کرد که با پهپادهایی به شرکت نفتی آرامکو و فرودگاه ابهاء حمله کرده است. عربستان اعلام کرد که پدافند این کشور با این حملات مقابله کرده است. 

فارس

پربیننده ترین خبرها