زاخاروا: روسیه از اتباع خود برابر حملات موشکی آمریکا محفاظت می‌کند

زاخاروا: روسیه از اتباع خود برابر حملات موشکی آمریکا محفاظت می‌کند
جمعه 24 فروردين 1397 - 00:53

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور از اتباع خود در سوریه در صورت حمله موشکی آمریکا و هم‌پیمانانش به این کشور محافظت می‌کند.

العالم-اروپا

زاخارووا افزود: این وظیفه تمام کشورها در دنیاست که از اتباع خود محافظت کنند. مردم و سربازان ما در سوریه قصد تسلط بر این کشور را ندارند بلکه برای دفاع از مردم این کشور حاضر شده‌اند.

وی با بیان اینکه روسیه به دعوت سوریه در این کشور حاضر شده است و اظهار داشت: شما می‌توانید به سوریه سفر و ملاحظه کنید که ملت سوریه از حضور روسیه در این کشور قدردان هستند.

زاخارووا به فقدان تماس‌های دیپلماتیک میان مسکو و واشنگتن پس از برکناری رکس تیلرسون از وزارت امور خارجه آمریکا اشاره کرد و گفت که روابط میان دو کشور تنها در سطح سفارتخانه هاست.

وی سطح رابطه با آمریکا را ضعیف توصیف کرد و افزود: ما نیازمند رابطه واقعی هستیم و این در حالی است که دوستان آمریکایی ما ریشه ارتباطات را قطع می‌کنند.

زاخارووا همچنین اظهار داشت که از پیام توییتری دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه روسیه باید خود را برای شلیک موشک‌های آمریکای آماده سازد تعجب کرده است. وی افزود: از اینکه چنین پیام محکمی از طریق شبکه‌های اجتماعی منتشرشده تعجب کردم، چون در چنین شرایطی باید با طرف مقابل تماس تلفنی برقرار کرد.

این مقام روسی عنوان کرد که این کشور نیازی به قدردانی بابت اقداماتش در سوریه ندارد اما نیازمند همکاری است.

وی توضیح داد: سه سال پیشنهادی را مطرح کردیم مبنی بر اینکه ما خواهان همکاری های نزدیک تر درباره سوریه هستیم. اکنون قادر هستیم این مشکلات را از طریق تماس تلفنی حل و فصل کنیم .

زاخارووا در عین حال گفت که علت مخالفت سیاستمداران آمریکایی با طرح همکاری با روسیه درباره سوریه را درک نمی کند.

دور تازه تنش‌ها در روابط روسیه و آمریکا و اتهامات غرب به دمشق به دنبال حمله شیمیایی اخیر به شهر دوما در سوریه آغاز شد. دولت سوریه بارها هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی علیه شهروندان خود را رد و درعین‌حال با سفر بازرسان سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی به سوریه برای تحقیق درباره این ادعا موافقت کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنجشنبه با عقب‌نشینی از مواضع قبلی خود مبنی بر حمله نظامی به سوریه به بهانه حمله شیمیایی در شهر دوما، در توئیتی نوشت: هرگز نگفته‌ام که چه زمانی به سوریه حمله خواهیم کرد.

ایرنا

 

 

پربیننده ترین خبرها