تازه ترین گزارش از تحولات مربوط به خروج عناصر مسلح از دوما در سوریه

تازه ترین گزارش از تحولات مربوط به خروج عناصر مسلح از دوما در سوریه
جمعه 24 فروردين 1397 - 13:32

خبرنگار العالم در گذرگاه الوافدین اعلام کرد خروج عناصر مسلح از دوما درغوطه شرقی دمشق همچنان ادامه دارد و تروریست های وابسته به جیش الاسلام، سلاح های سنگینی را که در اختیار داشتند، به پلیس نظامی روسیه تحویل دادند.

العالم - سوریه 

خبرنگار العالم با پوشش مستقیم خبرهای مربوط به خروج عناصر مسلح از گذرگاه الوافدین گفت که تروریست های جیش الاسلام، نقشه های مین ها و سلاح های سنگین خود از جمله تانک ها و توپخانه های موجود در اختیارشان را قبل از خارج شدن نهایی از غوطه شرقی و رفتن به سمت شمال سوریه از طریق ورزشگاه دمشق حمص تحویل دادند.

بر اساس این گزارش، اقدامات اجرایی برای توافق خروج عناصر مسلح به طور کامل انجام شد و با خروج آخرین سری از گروه های مسلح، نیروهای ارتش سوریه و کارکنان موسسات دولتی می توانند وارد دوما شوند.

منابع آگاه گفته بودند اتوبوس هایی که تا این لحظه در داخل دوما مانده اند، ده ها دستگاه اعلام شده و موسسات خدمت رسانی سوریه برای ورود به این منظقه و سروسامان دادن به زیرساخت های شهر آماده اند.

طبق این گزارش، 85 اتوبوس با حدود چهار هزار نفر از عناصر مسلح و غیرنظامی درحال حاضر ، در مسیر منطقه الباب در شمال سوریه هستند.

وی افزود که اکثر عناصر مسلح جیش الاسلام، از چند روز پیش، در قالب چهار گروه از دوما خارج شده اند.

وی احتمال داد که روند خروج عناصر مسلح از دوما تا قبل از رسیدن کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی، به پایان برسد. این کارشناسان برای تحقیق درباره گزارش های مربوط به حمله شیمایی در دوما وارد این شهر می شوند و قرار است که فردا (شنبه) کار خود را آغاز کنند.

215

پربیننده ترین خبرها