احتمال حذف نام قزاقستان از سیستم ترجیحات تجاری آمریکا

احتمال حذف نام قزاقستان از سیستم ترجیحات تجاری آمریکا
جمعه 24 فروردين 1397 - 13:52

یک مجله تجاری در گزارشی از احتمال حذف نام قزاقستان از فهرست سیستم ترجیحات تجاری آمریکا به دلیل نقض حقوق بین المللی کارگران خبر داد.

العالم- آسیا 

روزنامه « The Business Times» در گزارشی از احتمال حذف نام قزاقستان از لیست سیستم ترجیحات وارداتی ایالات متحده آمریکا به کشورهای در حال توسعه، خبر داد.

بنابه این گزارش، نهاد تجاری آمریکا موضوع نقض قوانین سیستم کلی ترجیحی آمریکا نسبت به حقوق کارگران از سوی «آستانه» را مورد بررسی قرار داده است.

علاوه بر این بزرگتین اتحادیه کارگران آمریکا، قزاقستان را به عدم انجام اقدامات لازم برای ارائه حقوق بین المللی کارگران متهم می کند.

در صورت تایید این اتهامات احتمال می رود که «آستانه» از سیستم ترجیحی واردات ایالات متحده آمریکا برای کشورهای در حال توسعه حذف و مجبور به پرداخت مالیات ضمن انتقال محصولات خود به این کشور خواهد شد.

قزاقستان در سیستم کلی ترجیحات وارداتی آمریکایی در رده 12 قرار گرفته است. ترجیحات وارداتی که ایالات متحده به این کشور ارائه می کند 145 میلیون دلار را تشکیل می دهند.

علاوه بر «آستانه» آمریکا مسئله حذف ترجیحات وارداتی برای هند و اندونزی را مورد بررسی قرار داده است.

این دو کشور از سوی مقامات ذیربط آمریکایی به عدم رعایت قوانین سیستم کلی ترجیحات و ایجاد موانع تجاری متهم کرده است.

سیستم کلی ترجیحات آمریکا برنامه‌ای است که واردات محصولاتی که از کشورهای در حال توسعه وارد این کشور می شوند از مالیات معاف می کند.

این برنامه در سال 1976 آغاز به کار کرده و هر سه سال حقوق شرکت کشورهای در حال توسعه در این برنامه مورد بازرسی قرار می گیرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها