ابراهیم الجعفری: حمله هوایی احتمالی به سوریه «فاجعه‎آمیز» است

ابراهیم الجعفری: حمله هوایی احتمالی به سوریه «فاجعه‎آمیز» است
جمعه 24 فروردين 1397 - 14:36

وزیر خارجه عراق حمله هوایی احتمالی غرب به سوریه را «فاجعه آمیز» خواند و اعلام کرد که این اقدام برای هر یک از کشورهای منطقه خطرناک خواهد بود.

العالم - عراق

«ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق امروز جمعه اعلام کرد که حمله هوایی به سوریه «فاجعه آمیز» خواهد بود و به اعتبار جامعه بین‌المللی ضربه می‌زند و برای هر یک از کشورهای منطقه خطرناک خواهد بود.»

وزیر خارجه عراق هرگونه هماهنگی بین بغداد و آنکارا برای حمله ترکیه به مواضع پ‎ک‎ک در خاک عراق را تکذیب کرد و گفت: هیچ هماهنگی بین بغداد و آنکارا درباره عملیات نظامی مشترک برای هدف قرار دادن مواضع عناصر حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در خاک عراق وجود ندارد.

وی با تاکید بر شرکت این کشور در نشست آینده اجلاس سران عرب در عربستان اعلام کرد که عراق روی برگزاری اجلاس سران عرب چه در سطح روسا و چه در سطح وزرای خارجه با هدف رساندن پیام‏های خود به منطقه سرمایه گذاری می‏‌کند؛ به‌ویژه اینکه منطقه دچار چالش‌های بزرگ است.

ابراهیم الجعفری که در حال حاضر در عربستان به سر می‌برد، افزود: برخی از برادران ما عادت کردند که داعش باید در عراق شکست داده شود چرا که عناصر آن دشمن عراق هستند، اما داعش فقط دشمن ما نیست بلکه دشمن کل اعراب، مسلمانان و همه جهان هستند.

وی با اشاره به حمله احتمالی آمریکا و متحدان غربی آن به سوریه گفت: ما دیشب خوابیدیم، اما مردم سوریه اعم از زن و بچه و بزرگ و کوچک، نگران حمله احمقانه احتمالی بودند.

وزیر خارجه عراق تصریح کرد: باید به اندازه ملت خود سخن بگوییم. این مساله رئیس جمهور یا وزیر با نخست وزیر نیست، ما از کودکان، زنان، جوانان و شیوخ حمایت می‌کنیم.

پربیننده ترین خبرها