در دهها شهر آمریکا صورت می گیرد؛

تظاهرات فعالان ضد جنگ علیه حمله آمریکا به سوریه 

تظاهرات فعالان ضد جنگ علیه حمله آمریکا به سوریه 
شنبه 25 فروردين 1397 - 12:56

جنبش کنشگران ضد جنگ ایالات متحده آمریکا (UNAC) روز شنبه با محکوم کردن حمله موشکی این کشور با مشارکت فرانسه و انگلیس به سوریه اعلام کردند که قصد دارند امروز و فردا (یکشنبه) در ده ها شهر آمریکا علیه این حمله تظاهرات اعتراض آمیز برپا کنند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش شبکه خبری اسپوتنیک، ائتلاف متحد ملی ضدجنگ در بیانیه خود پس از حمله هوایی بامداد امروز (شنبه) افزود: دولت ترامپ بدون هیچگونه مجوزقانونی و در نقض آشکار قوانین بین المللی، حمله جنایتکارانه خود را به مردم سوریه آغاز کرد که از هنگام حمله سال 2003 به عراق بی سابقه است.
در این بیانیه آمده است: حمله جنایتکارانه ترامپ و پنتاگون به سوریه، همه ما را به خطر افکنده و اکنون هنگام ابراز مخالفت شدید ما با حمله هوایی ایالات متحده به سوریه و دیگر جنگ های بی پایان دولت آمریکاست. 
بر اساس بیانیه ائتلاف ضد جنگ آمریکا، تظاهرات اعتراض آمیز روز شنبه (14 آوریل) در شهرهای آتلانتا، دالاس، دیترویت و واشنگتن دی سی و در روز یکشنبه (15 آوریل) در نیویورک، اکلند، مینیاپولیس و ده ها شهر دیگر برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، آمریکا، انگلیس و فرانسه بامداد شنبه به بهانه حمله شیمیایی ادعایی در دوما به اهدافی در خاک سوریه حمله هوایی کردند و در آن بیش از 100 موشک شلیک شد که بسیاری از آنها توسط دفاع هوایی سوریه سرنگون شدند. تروریست های سوری مدعی شده اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه(18 فروردین ماه)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته که ‏در جریان آن ده ها سوری کشته و زخمی شده اند‎. 
دمشق، داشتن هرگونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرده و سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد هم ‏استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجه دانسته است‎.‎‏ ‏

پربیننده ترین خبرها