بیانیه جنبش امل لبنان در محکومیت تجاوز نظامی غربی‌ها به سوریه

بیانیه جنبش امل لبنان در محکومیت تجاوز نظامی غربی‌ها به سوریه
شنبه 25 فروردين 1397 - 13:23

دفتر سیاسی جنبش امل لبنان تجاوزگری سه جانبه آمریکا و فرانسه و انگلیس به سوریه را محکوم کرد و آن را نقض آشکار قوانین بین المللی و تعدی آشکار به یک کشور عضو موسس سازمان ملل دانست.

العالم - لبنان

 به نقل از پایگاه خبری النشره، دفتر سیاسی جنبش امل در بیانیه خود  آورده است: تجاوزگری سه جانبه همراه با ائتلاف طرفداران آن درها را برای تبدیل منطقه به میدان جنگی در امتداد قواعد تجاوزگریِ فراتر از حریم هوایی و مرزها،- باز کرد که ممکن است تبعات خطرناکی برای امنیت و صلح بین المللی داشته باشد.

این بیانیه تاکید کرد: جنبش امل همراه با همه شرافتمندان نمی توانند در قبال ضربه به سوریه و نقش آن بی طرف باشند؛ به ویژه که این تجاوزگری تبعاتی بر منطقه خاورمیانه ر دارد. این تجاوزگری در زمانی مشکوک صورت گرفت؛ یعنی همزمان شد با اقدام ارتش سوریه در آزادسازی وسعت زیادی از خاک سوریه از تروریسم و سرگرم بودن عراق و لبنان به فرایند انتخابات قانونگذاری خود و خیزش ملت فلسطین برای تاکید بر حق خود در بازگشت و تشکیل کشور مستقل خود به پایتختی قدس شریف.

این بیانیه تصریح کرد: جبش امل به همان اندازه که این تجاوزگری را محکوم می کند؛ از شجاعت رهبران و ارتش و ملت سوریه در انگیزه و آمادگی خودشان که آنها را قادر کرد تا اهداف تجاوزگری را خنثی کنند؛ ستایش می کند.

آمریکا و فرانسه و انگلیس بامداد امروز با نقض حاکمیت سوریه و قوانین بین المللی، اهدافی را در خاک سوریه هدف قرار دادند.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها