الحوثی: حمله به سوریه نقض آشکار قوانین بین المللی است

الحوثی: حمله به سوریه نقض آشکار قوانین بین المللی است
شنبه 25 فروردين 1397 - 14:13

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با محکوم کردن حملات موشکی سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه، آن را نقض آشکار قوانین بین المللی توصیف کرد.

العالم ـ یمن

بنابر گزارش المیادین، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن عدم پایبندی آمریکا به قوانین بین المللی و احترام نگذاشتن به حاکمیت کشورها، به ویژگی بارز آمریکا تبدیل شده است که ملت یمن نیز از آن رنج می‏برد.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اعلام کرد که حملات موشکی سه جانبه آمریکا و ۲ متحد دیگر آن (انگلیس و فرانسه)، نقض آشکار قوانین بین المللی است.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در صنعاء نیز حملات موشکی سه کشور غربی به سوریه را به شدت محکوم کرد و آن را «غیر قانونی» خواند.

«حسین العزی» معاون وزیر خارجه سوریه دولت نجات ملی یمن در صنعاء، حملات سه جانبه آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را بشدت محکوم کرد.

معاون وزیر خارجه یمن می‌گوید که این حملات سه جانبه غیر قانونی و نقض آشکار قوانین بین المللی است.

سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس به بهانه حملات ادعایی شیمیایی در دومای سوریه، بامداد امروز شنبه به تعدادی از پایگاه های سوریه در اطراف دمشق و حمص حمله کردند.

یک مقام ارشد وابسته به ائتلاف حامی دولت سوریه خبر داد که به دنبال هشدار اولیه روسیه، دمشق چند روز قبل مراکزی که بامداد روز شنبه توسط آمریکا و متحدانش هدف قرار گرفت را خالی کرده بود.

تلویزیون رسمی سوریه همچنین اعلام کرد که این «تجاوز سه گانه [آمریکا، انگلیس و فرانسه] نقض آشکار قانون بین‌الملل و نشان‌دهنده بی‌اعتنایی کشورهای متجاوز به قانون بین‌الملل است. سوریه با همان عزمی که با تروریسم مقابله کرد با این تجاوز سه‌جانبه نیز مقابله خواهد کرد. آمریکا و محور حامی تروریسم که مدعی حمایت قوانین بین‌الملل هستند، بار دیگر این قوانین را زیر پا گذاشتند.

پربیننده ترین خبرها