ابراز نگرانی مصر و عراق از حملات نظامی علیه سوریه

ابراز نگرانی مصر و عراق از حملات نظامی علیه سوریه
شنبه 25 فروردين 1397 - 15:22

دو کشور مصر و عراق درباره حملات موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس علیه سوریه ابراز نگرانی کرده و آن را تهدیدی برای منطقه توصیف کردند.

العالم - عراق

وزارت خارجه مصر امروز شنبه در بیانیه‎ای استفاده از هرگونه سلاح های غیر مجاز در سوریه را رد کرده و خواستار اجرای تحقیقات بین المللی شفاف در این زمینه بر مبنای مکانیزم‎ها و اصول جامعه بین الملل شد.

به گزارش پایگاه الیوم السابع، در ادامه بیانیه آمده است که مصر در راه برقراری امنیت و ثبات و حفظ وحدت اراض سوریه در کنار ملت این کشور قرار دارد.

وزارت خارجه مصر تاکید کرد که تشدید حملات نظامی ضد سوری، توافقات درباره تعیین مناطق کاهش تنش را تهدید می‎کند.

وزارت خارجه عراق نیز اعلام کرد که حمله امروز (شنبه) به سوریه «اقدامی خیلی خطرناک» است و تبعات «خطرناکی» برای منطقه دارد و امنیت آن را تهدید می کند.

به گزارش السومریه نیوز، احمد محجوب سخنگوی وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه‏ای افزود: «عراق درباره حمله هوایی آمریکا و برخی از متحدان آن علیه سوریه نگران است و لذا خواستار ضرورت راه‎حل سیاسی که به خواسته‎های ملت سوریه پاسخ دهد، هستیم.»

وی افزود: «چنین رفتارهایی به تروریسم فرصت جدیدی را پس از شکست آن در عراق و کاهش تعداد زیادی از تروریست ها در سوریه، می‎دهد.»

سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس به بهانه حملات ادعایی شیمیایی در دومای سوریه، بامداد امروز شنبه به تعدادی از پایگاه های سوریه در اطراف دمشق و حمص حمله کردند.

یک مقام ارشد وابسته به ائتلاف حامی دولت سوریه خبر داد که به دنبال هشدار اولیه روسیه، دمشق چند روز قبل مراکزی که بامداد روز شنبه توسط آمریکا و متحدانش هدف قرار گرفت را خالی کرده بود.

تلویزیون رسمی سوریه همچنین اعلام کرد که این «تجاوز سه گانه [آمریکا، انگلیس و فرانسه] نقض آشکار قانون بین‌الملل و نشان‌دهنده بی‌اعتنایی کشورهای متجاوز به قانون بین‌الملل است. سوریه با همان عزمی که با تروریسم مقابله کرد با این تجاوز سه‌جانبه نیز مقابله خواهد کرد. آمریکا و محور حامی تروریسم که مدعی حمایت قوانین بین‌الملل هستند، بار دیگر این قوانین را زیر پا گذاشتند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها