مفتی اعظم سوریه: متجاوزان بویی از انسانیت نبرده اند

مفتی اعظم سوریه: متجاوزان بویی از انسانیت نبرده اند
يکشنبه 26 فروردين 1397 - 07:35

شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی اعظم سوریه در دیدار با هیاتی از انگلیس گفته است، دولت هایی که مردم ما را بمباران کردند بویی از انسانیت نبرده اند.

العالم ـ سوریه

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، شیخ احمد بدرالدین حسون در دیدار روز شنبه با هیاتی انگلیسی متشکل از شماری از اعضای مجلس اعیان، اسقف ها، کشیش ها و روزنامه نگاران خاطرنشان کرده، مردم انگلیس باید واقعیت مشکلات و مصایب مردم سوریه که به واسطه تروریسم و سیاست های حمایتی از آن ها به وجود آمده، آگاه شوند.
وی با بیان اینکه سوریه به لحاظ دینی و تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفته، سوریه نقش مهمی در نشر رسالت های ادیان آسمانی داشته است.
مفتی اعظم سوریه خطاب به هیات انگلیسی خاطرنشان کرده، شما زندگی مردم سوریه را دیدید و امیدواریم که مشاهدات خود را به دولت هایتان منتقل کنید و از آن ها بخواهید به جای نفرت، بذر محبت بکارند.
از سوی دیگر هیات انگلیسی با اعلام حمایت و همبستگی با مردم سوریه در مبارزه علیه تروریسم گفته، مشاهدات خود را از سوریه و وقایع جاری آن به افکار عمومی کشورشان منتقل می کنند.
آمریکا و متحدانش (انگلیس و فرانسه) بامداد شنبه (25 فروردین ماه 1397) به بهانه حمله شیمیایی در دومای سوریه، این کشور را هدف حملات موشکی و هوایی قرار داد. در این حمله گفته می شود آمریکا 100 الی 110 موشک به سوریه شلیک کرده است.

سوریه اعلام کرد که با سامانه های ضد هوایی شمار زیادی از موشک های متجاوزان در دمشق و حمص را رهگیری و هدف قرار داده است.
تروریست های سوری مدعی شده اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (18 فروردین)، هدف حمله شیمیایی قرار گرفته و ‏در جریان آن 75 نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند‎.

غربی ها دولت سوریه را متهم به حمله شیمیایی در دوما کردند اما سوریه این اتهامات را رد و روسیه نیز اعلام کرده که حمله شیمیایی در دوما طرح انگلیس برای  حمایت از تروریست هابوده است.

سوریه به دنبال توافق سال 2014، تمامی تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل داده و تاکنون هیچ مدرکی دال بر نقض تعهدات دمشق ارائه نشده است. 

پربیننده ترین خبرها